معیارهای خدمات دهی در حد استاندارد

محمدنبی پور: رعایت کردن هفت معیار که باعث می شود که استانداردهای خدمات دهی موثرتر شود. فهرست زیر را بخوانید و در صورت لزوم به آن معیار جدید اضافه کنید:

 

• مشخص

• دقیق

• قابل اندازه گیری 

• بر اساس نیازهای مشتری

• در شرح وظایف و نحوه ی انجام کار نوشته شده باشد

• با همکاری کارمندان تدوین شده باشد

• همه ملزم به رعایت آن ها باشند.

 

مشخص

استانداردها به افراد به طور دقیق و صحیح می گویند که از ان ها چه انتظاری می رود. آن ها مجبور نیستند که انتظارات شما را حدس بزنند یا براساس نحوه ی تفکر خود رفتار کنند.

 

دقیق

استانداردها فلسفه ی اقداماتی را که باید انجام شود توضیح نمی دهند. در عوض به اصل مطلب می پردازند و می گویند که چه فردی چه کاری را چه وقت انجام دهد.

 

قابل اندازه گیری

چون اعمال استاندارد معیارهای مشخصی دارد، عینی و قابل مراعات کردن است. از این رو به راحتی می توان آن ها را اندازه گیری کرد.

 

بر اساس نیازهای مشتری

استانداردها باید بر اساس  نیازهای مشتری تنظیم شود، نه بر اساس معیار های صنعت شما. برآوردن نیازهای مشتریانتان باعث می شود که از رقبای خود امتیاز بیشتری به دست اورید.

 

در شرح وظایف و نحوه ی انجام کار نوشته شده باشد

اگر شما مایلید که کارکنانتان استانداردها را رعایت کنند آن ها را بنویسید، زیرا آن ها باید بخشی از شرح وظایف و نحوه ی اجرای کارمندان باشد. استفاده از استانداردها در حکم ابزار مدیریتی به آن ها اعتبار می بخشد.

 

با همکاری کارمندان تدوین شده باشد

بهترین استاندار زمانی تعیین می شود که با همکاری گروه مدیریت و کارمندان و بر اساس درک مشترک ان ها از نیازهای مشتری تعیین شود. شما امکان دارد که از گروه کیفیت در حکم اهرمی برای تشویق کارمندان در جهت تعیین استاندارد خدمات دهی استفاده کنید.

 

همه ملزم به رعایت آن ها باشند

اگر استانداردها از طرف بعضی افراد رعایت تی شود و از طرف برخی دیگر نشود خیلی زود از بین می رود. استانداردهای شرکت وقتی موجودیت می یابد که همه ی افراد و همچنین سطح بالای مدیریت نیز از آن تبعیت کنند. رعایت استانداردهای خاص بخش های گوناگون، مربوط به کارمندان ان بخش و همچنین مدیر آن است.

 

 

 

 

منبع: www.mohammadnabipour.com

محمدنبی پور مشاوربازاریابی، فروش و مدیریت

 

 

 

دسته‌ها: بهبود فردیکسب و کار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.