برا افزایش تاثیر پیام از تصویر کمک بگیرید

 

کارهای گرافیکی نقش بسیار مهمی در جلب توجه مشتریان و ایجاد تله ی تبلیغاتی دارند. با گذاشتن یک تصویر، حتی در آگهی های بسیار کوچک، آمار خوانندگان آن آگهی به طور چشمگیری بالا می رود. مثلا برای فروشگاهی که به ازای هر خرید یک هدیه ی مجانی می دهد، تصویر تبلیغی ممکن است عکس دو قوطی رنگ باشد که روی یکی نوشته شده « مرا بخر » و روی دیگری نوشته « و مرا مجانی ببر ». بعد، درست زیر این تصویر عنوان آگهی را بنویسید: « حراج سالیانه ی ابزار فروشی امیری، یک کالا= دو کالا »

کار گرافیکی ممکن است عکس، تصویر، حاشیه بندی ، نقاشی ، افزودن بافت، حروف عجیب و غریب و یا هرچیز دیگر باشد. در تبلیغات روزنامه ای ، به خصوص اگر جای آگهی کم است، بهتر است به جای عکس از طراحی استفاده کنید.

روزنامه ها چنان استعدادی در چاپ عکس دارند که هر کسی نداند فکر می کند قبل از چاپ یک سطل گل روی عکس پاشیده شده! البته این مشکل به دلیل مسئله ای به نام « جداسازی خطوط » است که هنگام چاپ اتفاق می افتد و در مورد تصاویر روزنامه ای مشکل حادتر می شود؛ به طوری که به نظر می آید عکس واضح نیست و جزئیاتش محو شده است.

 

یک عکس مرتبط با این موضوع و واضح تاثیر مطلب موجود در آگهی را به نحو چشمگیری افزایش می دهد؛ این تصویر توجه خوانندگان را جلب می کند و باعث وسوسه ی افراد برای خواندن مطلب می شود. وقتی می گویم عکس باید مرتبط با موضوع باشد، منظورم این است که عکس باید آن چیزهایی را نشان دهد که شما می فروشید یا حداقل با کالای شما ارتباط منطقی داشته باشد. نه اینکه بردارید بچه ای را نشان دهید که با مایونز لوازم ماشین می فروشد.

من محمد نبی پور مشاور کسب و کار و کمپین تبلغاتی کم هزینه در کرمان:بهترین آگهی هایی که در روزنامه دیده ام آگهی هایی هستند که فضای زیادی را دست نخورده گذاشته اند؛ ( یعنی بدون اینکه به زور در هر میلی متر کلی لغت و تصویر بگنجانند، قسمت بیشتر فضای آگهی را خالی نگه داشته اند ) . آن گاه علاوه بر چنین شگردی کار گرافیکی فوق العاده جذابی هم به کار برده اند. مثلاً عکسی یا تصویری… خواندن این نوع آگهی ها بسیار راحت است، چرا که فوراً مطلب اصلی به چشم می آید. بعضی ها فکر می کنند چون پول زیادی برای چاپ آگهی در روزنامه داده اند کجبورند تمام فضای آگهی را پرکنند و اگر این کار را نکنند دینی به گردنشان می ماند! اما این افراد در اصل فقط آشفتگی و بی نظمی ایجاد می کنند؛ یعنی همان چیزی که تاثیر تبلیغ را از بین می برد.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

 

دسته‌ها: تبلیغات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.