پنج مطلب آماده که باید در اختیار فروشندگان قرار گیرد

 

   – مشخصات یک صفحه ای محصول برای فکس کردن یا ایمیل

البته ممکن اسن شما بروشورهای تمام رنگی و زیبا داشته باشید یا اطلاعات لازم در وبسایت موجود باشد اما هنوز بسیاری از مشتریان ترجیح میدهند، اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق فکس یا ایمیل دریافت کنند، پس اطلاعات لازم را تهیه کرده و روی یک طرف کاغذ چاپ کنید تا برای ارسال از طریق فکس آماده باشد. همچنین نسخه PDF آن را تهیه کرده در اختیار فروشندگان قرار دهید تا آن را ارسال کنند. در بسیاری از فروش های تلفنی خریدار تقاضای اطلاعات بیشتر می کند، در این شرایط می توان اطلاعات یک صفح ای را برای او ارسال کرد.

 

– جدول مقایسه محصولات

اگر محصولات متفاوتی دارید که بعضی از آنها مشخصات مشترکی دارند، مثلاً چندین نوع دستگاه چاپگر لیزری می فروشید،جدولی تهیه کرده و محصولات را باهم مقایسه کنید. قیمت هرکدام را نیز در جدول ذکر کنید، این کار را با نرم افزار اکسل انجام دهید و در صورت نیاز از آن پرینت بگیرید، نسخه PDF آن را هم تهیه کنید تا برای ارسال بصورت ایمیل مناسب باشد.

 

– سوالات متدوال مشتریان و پاسخ آنها

این اطلاعات به خصوص برای فروشندگان جدید می تواند بسیار کارساز باشد تا بتوانند به اعتراضات و سوالات به خوبی پاسخ دهند.

 

– صفحه نظرات مشتریان راضی

با مشتریان راضی و خوشحال تماس گرفته و از آنان بخواهید که نظر خود را درباره محصولتان در چند خط بنویسید و برایتان بفرستند، سپس این نظرات را بر کاغذی چاپ کنید و همچنین نسخه PDF آن را تهیه کنید تا در صورت لزوم برای افرادی که در خرید خود مصمم نیستند، ارسال کنید.

 

– بروشور کامل محصولات

این بروشور می تواند شامل عکس محصولات، توضیحات کامل درباره آن ها، مزایای استفاده و متن جذابی باشد که خواننده را به خرید ترغیب می کند. این بروشور بهتر است رنگی و با کیفیت بالا باشد.

محمد نبی پور مربی،مشاور فروش، کسب و کار، بازاریابی، موفقیت و برندینگ: فروشندگان باید برگه های آماده حاوی اطلاعات لازم را برای ارسال از طریق فکس داشته باشند. اگر در بازاریابی و فروش از ایمیل استفاده می کنید متن آن را هم تهیه کرده و از فروشندگان بخواهید آن را ارسال کنند.

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش ،مدیریت،موفقیت و برندینگ

 

دسته‌ها: فروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.