قیف فروش

 

محمد نبی پور مشاور و مربی بازاریابی،فروش،کسب و کار در کرمان:از یک قیف فروش بعنوان مدل فروش استفاده ببرید و کار و فعالیت های فروش خود را برنامه ریزی کنید. در فروش حرفه ای، قسمتهای متعدد و مختلفی وجود دارد، اما « سه قسمت بزرگ » آنها عبارتند از جستجو بدنبال مشتری،عرضه ی تبلیغاتی، پیگیری و بستن قرارداد.

قیفی را در نظر بگیرید که قسمت باریک آن در پایین است. کار شما قسمت بالای قیف را پر میکند. شما باید در بالای قیف، تعداد زیادی مشتری و مشتری حدسی جدید قرار دهید زیرا تنها تعداد اندکی از انها در داخل قیف حرکت خواهند کرد و مشتری واقعی خواهند شد.

قسمت دوم و اصلی فروش و قسمت دوم قیف،با عرضه تبلیغاتی محصول یا خدمتتان، آن را بعنوان بهترین انتخاب ممکن برای این مشتری خاص معرفی می کند. بین تعداد خریداران جدید و احتمالی که با آنها صحبت میکنید و تعداد فرصتهایی که محصول یا خدمت خود را توسط آنها عرضه می نمائید نسبت مستقیمی وجود دارد. بگذارید برای این مثال بگوئیم که شما در بالای قیف  به بیست مشتری احتیاج دارید تا در میانه ی قیف پنج عرضه تبلیغاتی داشته باشید.

سومین قسمت قیف یعنی باریک ترین قسمت، هنگامی است که پیگیری می نمائید و قرارداد را منعقد می کنید. اگر شما بایستی با بیست مشتری تماس بگیرید تا پنج عرضه تبیغاتی بدست آید از بین آن پنج عرضه، چه بسا شما دو مشتری بالقوه عالی بدست آورید که باید آنها را پیگیری کنید. از دو مشتری بالقوه عالی،یک قرارداد را منعقد می کنید.

در این مثال، نسبت فروش شما ۲۰:۱ است. هنگامی که نسبت فروش فعلی خود را تعیین نمودید- این نسبت فروش در اثر شرایط بازار،تجارب شخصی،مهارت، و سایر فاکتور ها تغییر خواهد کرد- این راهبرد شماست: قیف خود را پر نگهدارید. به جستجو بدنبال مشتری،عرضه تبلیغاتی، و پیگیری ادامه دهید. سپس با خود تعهد کنید که در تمام زمینه ها بهتر و بهار شوید.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش ،مدیریت،موفقیت و برندینگ

 

 

دسته‌ها: فروش

1 دیدگاه

دیدگاه‌ها برای: میخوام سریع لاغر شم · ژوئن 10, 2019 در 7:58 ق.ظ

سلام عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.