چگونه مدت زمان ملاقات رودرروی خود با مشتری را افزایش دهید

 

نقطه شروع دو برابر یا سه برابر کردن فروشتان بسادگی این است که تعداد دقایقی را که با خریداران احتمالی واجد شرایط بصورت رودرو می گذرانید دوبرابر و سه برابر نمائید. فروشتان را طرح ریزی کنید، و برای کاهش زمان سفر با توجه به مکان جغرافیائی امور اقدام نمائید. تماسهایتان را در یک منطقه خاص بصورت توده ای انجام دهید بطوریکه بتوانید عده بیشتری را با صرف مدت زمان سفر کمتر ببینید.

برای متصدیاان فروش عجیب نیست که بازدیدهای فروش خود را چنان برنامه ریزی  کنند که چندین مایل از هم فاصله داشته باشند و  این بدلیل ترس از پس از زدن مشتری است و بنابراین آنها اکثر ساعات روز خود را در حال انجام سفر بسوی دفاتر خریداران احتمالی و یا دور شدن از آن دفاتر می گذرانند. اما متصدیان ممتاز فروش، قلمرو فروش خود را به شکل چهار ربع دایره تقسیم می کنند و سپس در تمام روز در یکی از آن ربع ها کار می کنند. هنگامی که مشتری در دسترس و قابل مشاهده باشد آنها مشتری مزبور را در ربع خاصی قرار می دهند که در آن روز خاص، متصدیان فوق الذکر در ان ربع کار خواهند کرد.

در روز، کار خود را زدتر شروع کنید بطوری که بتوانید افراد بیشتری را ببینید. اگر احتمالاً می توانید اولین تماس خود را در ساعت ۷ یا ۸ صبح انجام دهید. اکثر اوقات بهترین خریداران احتمالی نیز در خلال روز کاری در دسترس نیستند. اما آنها پیش از ساعات کاری عادی یا بعد از ساعات کاری عادی در دسترسند.

 

قرار ملاقاتها را در هنگام صبحانه تنظیم کنید

محمد نبی پور مربی و مشاور بازاریابی،فروش،توسعه فردی،موفقیت و کسب و کار در کرمان: اگر با یک خریداراحتمالی تماس گرفتید و این خریدار پر مشغله بوده و نتواند شما را ببید او را دعوت کنید تا برای صبحانه به رستوذانی بیاید ه نزدیک دفتر یا محل کار تجاری اوست. مردم  ممکن است برای ناهار جایی را رزرو کنند اما هیچکس برای صبحانه جائی رزرو نمی کند. در حقیقت وقتی فردی را برای صبحانه دعوتمی کنید آنها هم راضی و هم سرگرم میشوند. احتمالاً پیش از این هیچکس چنین پیشنهادی نکرده است.

هنگامی ک خریدار احتمالی را تقریباً یک ساعت قبل از اینکه شخص شروع بکار کند برای صبحانه ملاقات کردید عمداً از صحبت کردن درباره کار تجاری خودداری کنید. سوالات شخصی و کلی بپرسید. درباره وضعیت کنونی کارتجاری او بپرسید.بپرسید اقتصاد چگونه بر کارهای تجاری و فروش اثر می گذارد. اما راجع به محصول یا خدمت خود اصلاً صحبتی نکنید. کل هدف از دعوت کردن یک شخص برای صبحانه، ایجاد اعتماد برای این است که بین شما یک حسن تفاهم دوستانه تشکیل گردد. اکثر اوقات در پایان صبحانه، خریدار احتمالی پیشنهاد خواهد کرد که علی رغم اینه شما تا کنون موضوع محصول یا خدمت خود را اصلاً مطرح نکرده اید برای اینکه درباره آن بحث در دفتر کار جمع شوید.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش ،مدیریت،موفقیت و برندینگ

دسته‌ها: بازاریابیفروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.