موقعیت خود را خودتان خلق کنید

 

 محمد نبی پور مشاور فروش و بازاریابی در کرمان :خریداران و مشتریانتان، شما را بعنوان  یک رایزن می شناسند و نه بعنوان یک فروشنده. از این جهت هنگامی که بخواهند درباره شما توضیحاتی ارائه نمایند واژه های کلیدی خاصی را بکار می برند. در تمام برخوردهایی که با مشتریان خود دارید باید راههایی پیدا کنید تا این مفاهیم خاص را نشان داده و تقویت کنید:

 

  • متخصص. مشتریان ترجیح میدهند با افرادی برخورد داشته باشند که این افراد در مسائل، نیازها، و شرایط خاص مشتری متخصص باشند. هرچقدر شما در مطالعه و فهمیدن صنعت آنها زمان بیشتری سرمایه گذاری کنید و به آنها ایده های ارزشمندی عرضه نمائید بیشتر به شما به چشم یک متخصص می نگرند.

 

  • آگاه. مجلات بازرگانی را مطالعه نمائید و به کمک گوگل درباره واژه های کلیدی تحقیق کنید و با صنعتی که محصولات یا خدمات خود را به آنها می فروشید در ارتباط باقی بمانید. بدین ترتیب می توانید در گفتگوهی هوشمندانه ای که درباره آن صنعت بعمل می اید با مشتریان خود وارد صحبت شوید.

 

  • مشاور. بجای آنکه مشتری خود را وادار کنید که محصول یا خدمت شما را خریداری کند در قالب توصیه و پیشنهاد با او به گفتگو بنشینید ( « آنچه به شما  توصیه می کنم که هم اکنون با هم انجام دهیم این است که … » )

 

  • دوست.شاید تثبیت موقعیت تان بعنوان یک دوست این است که مشتری تان را واقعاً دوست بدارید و به او توجه و علاقه نشان دهید. بایستی با او مهربان و بشاش باشید و از او سوالات خوبی بپرسید و به پاسخهای او گوش فرا دهید.

 

  • یاور. شما بعنوان یک یاور باید بطور پیوسته و دائم بدنبال راههایی باشید که به مشتریان کمک کنید تا موقعیت خود را اصلاح نماید. معمولاً این راهها آنهایی هستند که باعث کاهش هزینه ها،افزایش سود، و یا ایجاد بازده بسیار بیشتر می شوند.

 

  • حلال مسائل. در تحلیل نهائی، حلال مسائل بودن عبارتست از توضیح کاملی از نقش شما در قبال مشتری. دقیقاً مشابه دندانپزشکی که بدنبال نشانه های بیماری می گردد، مانند پزشک فروش شما نیز در جستجوی مسائلی هستید که محصولات یا خدمات شما برای مسائل مزبور، راه حل های ایده آلی هستند.

 

  •    سوال کننده. سوالات بهترین مشاوران دست کم دو برابر توضیحاتی است که ارائه می کنند. گاهی اوقات نیز فقط سئوال می پرسند. پیتر دروکر زمانی می گفت:« من یک مشاور نیستم. من توصیه و پیشنهاد نمی کنم؛ من صرفاً سوالات دشواری می پرسم که مشتریانم را وادار می کند با شفافیت بیشتری فکر کنند. »

 

  • شنونده. این یکی از بهترین مفهومهایی است که میتوانید در ذهن مشتری یا در ذهن مشتری احتمالی خود ایجاد کنید. در مطالعات بسیار زیادی که انجام شده رتبه موفق ترین متصدیان فروش، « شنوندگان ممتاز » بوده است. هیچ متصدی فروش ممتازی وجود نداشته است که بعنوان « صحبت کننده بزرگ » از او یاد شود.

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش ،مدیریت،موفقیت و برندینگ

 

 

 

دسته‌ها: بهبود فردی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.