امروزه بسیاری از شرکتها برای خود وبسایت دارند و این سایت ها در اغلب موارد تعاملی هستند. با این حال، نکته ای که بسیاری از مدیران از آن غافل هستند، این است که اینترنت جهانی است و از همین روی شبکه ی جهانی قلمداد میشود.

این امر بدین معنی است که هر کسی در هر جای دنیا ممکن است از وب سایت شما بازدید کند و البته که خیلی ها این کار را انجام میدهند. حتی اگر تصور کنید که کسب و کار شما دامنه ی محلی و محدودی دارد، دلیلی وجود ندارد که کسب و کار خود را به نقاط دیگر دنیا گسترش ندهید.

کاجا گرانادا شرکت سرمایه گذاری و اعتباری در حوزه صنعت مسکن است. این موسسه ی غیرانتفاعی صرفاً در منطقه ی آندولوس فعالیت می کند. با این حال، این شرکت اخیراً خدمات بانکداری اینترنتی را به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی ارائه کرده است. افرادی که خارج از اسپانیا سکونت دارند نیز می توانند در این مووسه حساب باز کنند، اما برای کسب معافیت های مالیاتی حتما باید گواهی عدم سکونت در این کشور را دریافت کنند. کاجا گرانادا خدمات خود را با دریافت هزینه ی اندکی ارائه می کند.

حضور در بازار جهانی فرصت های جدیدی را برای این شرکت به وجود آورده است. افراد با ملیت های متفاوت می توانند در این بانک سپرده افتتاح کنند، که در نتیجه نقدینگی بیشتری به این موسسه سرازیر می شود و به این ترتیب،این شرکت نیز میتواند تسهیلات بیشتری پرداخت کند. علاوه بر این، کاجا گرانادا در زمینه ی جذب سرمایه های خارجی نسبت به سایر بانک های اسپانیایی مزیت رقابتی پیدا کرده است.

راه اندازی وب سایت با دو زبان انگلیسی و اسپانیایی مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است. برخی از عبارات به روشنی ترجمه نشده اند و برخی از مفاهیم و اصطلاحات بانکداری نیز از اسپانیایی به انگلیسی به راحتی ترجمه نمی شوند.

با وجود این، آنچه برای این شرکت اهمیت داشت این بود که به هر قیمتی در اینترنت و بازار جهانی حضور داشته باشد و از مزایای آن استفاده کند.

 

توصیه های کاربردی

  • وب سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محتوای آن برای مردم سایر فرهنگ ها توهین آمیز نباشد(این کار چندان هم آسان نیست).
  • بررسی کنید که ترجمه ی برند شما همان معنی را در سایر زبان ها منتقل کند. همه ی ما بطور مثال با تفاوت های میان انگلیسی و آمریکایی و بریتانیایی آشنا هستیم.
  • برای ترجمه ی وب سایت برای مشتریان هدف خود در خارج از کشور حتماً از افراد بومی زبان مورد نظر استفاده کنید.
  • به نحوه ی استفاده از محصول خود در سایر کشورها توجه کنید. به عنوان مثال، دوچرخه در انگلستان یک وسیله ی ورزشی و سرگرمی است، اما در آفریقا یک وسیله ی حمل و نقل محسوب می شود.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.