در این مجموعه مقالات می خوانید :

چگونه از کار خود لذت ببریم و  در کار خود ممتاز شویم. با رعایت تکنیک های علمی، هرروز پیشرفت کرده و گوی سبقت را از همکاران خود می رباییم.

  • مقاله اول

نگرشی مثبت در خود ایجاد کنید

 

هرچه قدر هم که زرنگ یا ماهر باشید دست کم ۸۵% از موفقیت تان در محل کار از طریق نگرش و شخصیت تان تعیین می شود. میزان پیشرفت شما، مبلغ حقوقی که می گیرید و سرعت ارتقاء تان تا حد زیادی از این مسأله نشأت می گیرد که مردم چقدر به شما علاقه دارند و د.ست دارند کمک تان کنند.

مردم افرادی را که مثبت اندیش،با نشاط و خوش بین هستند همیشه بیشتر از آدم های بهانه گیر،بدبین و منفی باف، دوست دارند و برایشان ارزش قائل اند.

به عنوان نمونه یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در موفقیت شغلی تان این است که به عنوان عضوی از یک تیم چقدر کارایی دارید. حقوق و ارتقاء شغلی تان به این عامل بستگی دارد که در هر مرحله از کارتان چه اندازه عضو خوبی از تیم هستید. و کسانی عضو خوب تیم هستند که با نشاط، مثبت و پشتیبان دیگران باشند. این افراد سطح بالایی از همدلی و ملاحظه دارند. آن دسته از افرادی هستند که دیگران دلشان می خواهد دور و بر آنها باشند و به آنها کمک کنند.

بررسی ها نشان می دهد که همیشه احتمال بیشتری وجود دارد که یک شخص مثبت با نشاط بیشتر حقوق گرفته و سریع تر ارتقاء پیدا کند. مافوق هایش که می توانند پیشرفتش را سرعت ببخشند راحت تر به چنین شخصی توجه می کنند. به علاوه همیشه یک شخص مثبت از سوی همکاران و کارمندان حمایت می شود. گویی یک فشار از سمت بالا وجود دارد که یک شخص مثبت را با سرعتی بیشتر به سمت جلو هدایت می کند.

یکی از عوامل تعیین کننده نگرش ذهنی مثبت این است که در موقعیت های تنش زا کارآیی تان در چه حد است. وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود همه می توانند مثبت باشند.

اما وقتی با مشکل و موانع مواجه می شوید آنجاست که به خودتان و دیگران نشان می دهید جوهرتان چیست. حتماً شنیده اید که می گویند << مرد آن است که در کشاکش درد، سنگ زیرین آسیاب باشد>>.

شخصی که نگرش ذهنی مثبت دارد، در هر شخص و موقعیتی به دنبال جنبه ی خوبش می گردد؛ به دنبال جنبه ای مثبت و سازنده می گردد. آنچه مایه ی دلگرمی است که نگرش ذهنی مثبت خصلتی است که با تمرین هرروزه- بخصوص زمان هایی که بیشترین نیاز را به آن دارید- می توانید آن را بیاموزید.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.