• مقاله دوم

 زودتر از دیگران کار را شروع کنید، سخت تر از دیگران کار کنید و دیرتر از دیگران به خانه بروید.

در خودتان روحیه ی پر کاری ایجاد کنید. هیچ چیزی سریع تر از توجه افراد مهمِ در محل کارتان را  به شما جلب نمی کند. همه می دانند سخت کوش ها چه افرادی هستند.سخت کوش ترین افراد بیشترین احترام را در شرکتهای با ارزش دارند. آنها بیشترین حقوق را می گیرند و سریع تر از دیگران ارتقاء پیدا می کنند. دلیل ساده ای  دارد، دلیلش این است که در مدت کوتاه تر، کار بیشتری را تمام می کنند. برای شرکت ارزشمندترند. الگوی بهتری هستند. از آنگونه افرادی هستند که رییس ها به آنها افتخار می کنند و بیشتر از کارمندان دیگر می خواهند آنها را در شرکت نگه دارند.

قاعده ی کار این است: <<برای اینکه یکی از موفق ترین افراد در میان هم دوره ای های تان بشوید، فقط لازم است روزی دو ساعت کار بیشتر از دیگران کار کنید>>. برای این دو ساعت کار بیشتر هم فقط کافی است یک ساعت زودتر بیایید و یک ساعت هم دیرتر بروید. در اغلب موارد این کار فقط کمی به کار روزانه تان اضافه می کند، اما در پیشرفت مسیر شغلی تان بسیار موثر است.

افراد برتر در هر زمینه ای، ساعت های بیشتری نسبت به افراد معمولی کار می کنند. در حقیقت افرادی که جزء ۱۰% بالای لیست پردرآمدها هستند. هفته ای ۵۰ تا ۶۰ ساعت کار می کنند. از این مهم تر اینکه تمام وقتی که در محل کار هستند را مشغول کار هستند.و وقتشان را تلف نمی کنند. زود سر کار می آیند و سریعاً شروع به انجام مهم ترین کارشان می کنند. تمام روز را پیوسته کار می کنند. با همکاران شان مشغول گپ و گفتگوی دوستانه نمی شوند.

شما هم باید همین هدف را داشته باشید. تمام وقتی که در محل کار هستید مشغول کار باشید. لباس هایتان را به خشکشویی نبرید، تلفن شخصی نزنید،روزنامه نخوانید و درباره ی مسابقه ی فوتبال یا برنامه ی تلویزیون گفتگو نکنید.تمام وقتی که در محل کار هستید را کار کنید.

فرض کنید شرکت تان تصمیم گرفته یک موسسه ی دیگر را بیاورد تا همه ی کارمندان را ارزیابی و آنها را به ترتیب از سخت کوش ترین تا کم کارترین رده بندی کند. هدف شما این است که در این مسابقه برنده بشوید. وظیفه ی شما این است که در کمتر از ۱۲ ماه به عنوان سخت کوش ترین فرد در تمام شرکت انتخاب و رتبه بندی بشوید. این کار بیشتر از هرکار دیگری که می توانید انجام بدهید به شما کمک می کند که حقوق بیشتری بگیرید و سریع تر ارتقاء پیدا کنید.

هرگاه شخص تلاش می کند حواس تان را از کاری که انجام میدهید پرت کند، با خوش رویی لبخند بزنید و بگویید:<< خوب، دیگه باید برگردم سرکارم>>. این کلمات را بطور مداوم تکرار کنید:

<<برگردم سرکارم.برگردم سرکارم.برگردم سرکارم.>> اگر کسی خواست صحبت کند یا گپ بزند، به او بگویید باید سرکارتان برگردید و خوشحال می شوید در پایان روز با او گپ بزنید. تمام وقتی که در محل کار هستید را مشغول کار باشید.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور

 

دسته‌ها: بهبود فردیکسب و کار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.