هر چه پول بیشتری در حساب بانکی تان داشته باشید، انرژی بیشتری تولید شده و پول بیشتری به زندگی شما جذب می شود. حتماً شنیده اید که می گویند، <<پول، پول می آورد.>> این حرف درستی است. همین که شروع به پس انداز و جمع آوری پول می کنید، کائنات پول بیشتری را برای پس انداز کردن به سمت شما هدایت می کنند. هرکس این اصل را امتحان کند، کاملاً در مورد اینکه چگونه شانس مالی او تغییرا ت شگرفی می کند، متحیر خواهید شد.

پس از تغییر نگاهتان نسبت به پول، قاعده دستیابی به استقلال مالی آن است که << پیش از هرچیز به فکر حساب خود باشید. >> بیشتر افراد پس از آنکه مخارج ماهیانه شان را پرداخت کردند، اگر چیزی از پولشان باقی بماند، آن را پس انداز می کنند.

به طور معمول می گویند، اگر شما از وقتی اولین حقوق خود را می گیرید تا زمانی که بازنشسته می شوید، ده درصد درآمد خود را پس انداز کنید، حتی اگر ثروتمند هم نشوید، از لحاظ مالی مستقل خواهید شد. امروزه مشاوران مالی پیشنهاد می کنند که شما باید پانزده تا بیست درصد درآمدتان را پس انداز کنید تا به تمام اهداف مالی تان برسید. اگر کمتر از این مقدار پس انداز کنید، خطر بی پول شدن در زندگی تان بیشتر می شود.

وقتی به افراد توصیه می کنیم که باید شروع به پس انداز کردن ده درصد درآمدشان کنند، سرشان را تکان می دهند. بیشتر افراد هرچه را به دست می آورند، خرج می کنند. این افراد چیزی از درآمدشان را باقی نمی گذارند. همچنین بسیاری از افراد بدهی های سنگینی دارند. فکر پس انداز ده درصد درآمد مازاد بر نیاز ناممکن به نظر می رسد. اما راه حلی وجود دارد.

راه حل این است که از امروز یک درصد درآمدتان را پس انداز کرده و با نود و نه درصد باقیمانده را خرج کنید. این یک درصد پذیرفتنی است. می توانید ذهنتان را روی این مقدار متمرکز نمایید. اینکه هر ماه یک درصد پولتان را پس انداز کنید، تنها به میزان کمی مدیریت فردی و نادیده گرفتن بعضی از خوشی ها نیاز دارد. اگر درآمد ماهیانه شما دو هزار دلار است، یک درصد از آن برابر بیست دلار یا شصت و شش سنت در هر زوز است.

زمان زیادی نمی گذرد که زندگی با نود و نه درصد درآمد برای شما آسان می شود. سپس پس انداز خود را به دو درصد در ماه افزایش دهید و برنامه زندگی تان را طوری تنظیم نمایید که با نود و هشت درصد درآمدتان زندگی کنید. در زمانی بسیار کوتاه، این کار برای شما عادت می شود و در خواهید یافت که بدون تردید زندگی با نود و هشت درصد درآمد هم آسان است.

هر ماه، پس انداز خود را یک درصد افزایش دهید. در پایان سال بدون تردید ده درصد درآمدتان را پس انداز خواهید کرد. پس از آن اتفاق جالبی می افتد. بدهی های شما کاهش می یابد. همین که شما به طور آگاهانه روند افزایش پس انداز را دنبال می کنید و به سمت استقلال مالی جلو می روید، در مورد خرج و مخارج خود هم هشیارانه تر و با ملاحظه بیشتری عمل خواهید کرد.

نتیجه پس انداز و سرمایه گذاری کردن، بسیار قابل توجه است. همانطور که قبلاً گفتیم (( شادی، تحقق تدریجی یک فکر ارزشمند است. )) هر وقت یک دلار پس انداز می کنید، یا یک دلار از بدهی هایتان را می پردازید، شادتر می شوید، احساس مثبت تری پیدا می کنید و کنترل زندگی تان را به دست می آورید. مغز شما آندورفین آزاد می کند و به شما احساس نشاط و خوشی می دهد.

دو سال پس از شروع این فرآیند، از بدهی هایتان خلاص می شوید و شروع به جمع آوری میزان قابل توجهی از سرمایه در حساب استقلال مالی خود می کنید. هر چه این مقدار بیشتر می شود، پول بیشتر و موقعیت های بیشتری را برای سرمایه گذاری هشیارانه سرمایه خود به دست می آورید و میزان سود پولتان بیشتر خواهد شد.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

دسته‌ها: بهبود فردی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.