به طور کلی، پنج سوال اساسی برای تعیین اولویت ها وجود دارد که با پرسش مرتب آنها می توانید اطمینان حاصل کنید که روی اولویت های مهم خودکار می نمایید و به طور قطع، نتایج بهتر و بیشتری-بیش از آنچه که تصور می کردید-عایدتان می شود:

 

Ο چرا حقوق می گیرم؟

از خودتان بپرسید اگر همین حالا کاری را به دقت انجام دهید، مهم ترین کاری ست که به خاطر آن استخدام شده اید. اگر رئیستان همین لحظه مقابل شما نشسته باشد و شما را تماشا کند، چه کار متفاوتی انجام خواهید داد که هم اکنون انجام نمی دهید؟

با هم تمرینی را می خوانیم . لیستی از اموری که فکر می کنید برای انجام آن ها استخدام شده اید تهیه نموده و به رئیستان بدهید. از رئیستان بخواهید لیست شما را بر اساس اولویت ها مرتب کند. از او بخواهید مهم ترین ها را از کم اهمیت ها متمایز نماید. سپس به کارهایی بپردازید که از نظر رئیس اهمیت و ارزش والایی دارد.

 

Οبا ارزش ترین فعالیت من کدام است؟

به خاطر بسپارید که فقط سه موضوع مهم وجود دارد که برای شما بیشترین ارزش را ایجاد می کنند. کدام یک از این فعالیت ها ارزش بیشتری را برای شرکت شما دارد؟ اگر مطمئن نیستید، از اطرافیان بپرسید. همه می دانند مهم ترین کارهایی که دیگران باید انجام دهند، کدام است.

 

Οحوزه های اصلی نتیجه من کدامند؟ 

نتایج خاصی که باید به ترتیب و به بهترین شکل ممکن به آن دست یابید، چه هستند؟ ازبین تمام این نتایج، کدام یک بیشترین اهمیت را دارد؟

 

Οچه کاری را فقط من می توانم انجام دهم که اگر به خوبی انجام شود، تاثیر فراوانی خواهد داشت؟

چه کاری ست که فقط شما می توانید انجام دهید به انجام آن بپردازید، اگر خوب به انجام آن بپردازید، ارزش فوق العاده یی برای کار و حرفه ی خود خواهید داشت؟ این همان کاری ست که هیچ کس جز شما نمی تواند انجام دهد. اگر انجام ندهید، انجام نشد باقی می ماند. اقدام به این کار و خوب و سریع انجام دادن آن، تاثیر زیادی بر شغل شما می گذارد.

 

Ο در حال حاضر، با ارزش ترین نوع استفاده از زمان چیست؟

این مهم ترین سوال در مدیریت زمان است. مهارت های مدیریت و برنامه ریزی زمان، هر لحظه برای یافتن پاسخ صحیح این سوال به کار می رود. در حال حاضر، با ارزش ترین نوع استفاده از زمان چیست؟

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

 

دسته‌ها: بهبود فردی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.