Ο یکجا خرید کنید.

وقتی به خرید می روید، یکباره خرید کنید. یک روز از یک فروشگاه و روز دیگر از فروشگاه دیگر خرید نکنید. بهترین زمان را برای خرید انتخاب نمایید. یکی از زمانهای مناسب برای خرید، پنج شنبه شب یا ظهر است. چرا؟ چون قفسه های فروشگاه ها روز دوشنبه پس از تعطیلات آخر هفته دوباره پر می شوند. با خرید روز پنج شنبه می توانید بهترین خرید و بهترین انتخاب ها را داشته باشید و زود به خانه برگردید.

 

Ο کارهای خود را جمع کرده و با هم انجام دهید.

وقتی چندین کار دارید که باید با هم انجام دهید، همه را جمع آوری کنید و بکوشید یکجا به انجام برسانید. به جای انجام هر کار در روزی خاص، بکوشید همه را یکجا انجام دهید.

 

Ο وقت دیگران را تلف نکنید.

از خود بپرسید:(( چه کاری انجام می دهم که وقت دیگران را تلف می کند؟)) اتلاف وقت دیگران معمولا! عمدی نیست. ریشه ی چنین عملی به خاطر این موضوع است که نمی دانیم وقت چه ارزشی دارد. اغلب وقت دیگران را به خاطر عدم توجه کافی هدر می دهیم. اگر رئیس یا مدیر هستید و افرادی گزارش کارها را به شما می دهند، از تلف کردن وقت دیگران و کارمندان پرهیز کنید و آنها را در جلسات منتظر نگذارید. هرچه بیشتر به زمان کارمندان احترام بگذارید، آنها احساس می کنند از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردارند. چنین شیوه یی را در زندگی شخصی خود ایفا کنید و همان احترام را به خانواده و دوستانتان بگذارید.

از خود بپرسید: (( چه طور وقت خودم، دوستانم، رئیسم، همسر و فرزندانم را تلف می کنم؟ )) بعد بکوشید از انجام آن کارها پرهیز نمایید. اگر کنجکاوید، از آنها بپرسید: (( چه کاری انجام می دهم  که وقت شما را هدر می دهد؟ )) یا (( چه طور روش استفاده از زمان را تغییر دهم تا برای شما بهتر و مفید تر باشد؟ )) از جواب های آنها غافلگیر شوید.

 

Ο وقت شناس باشید.

فقط دو درصد از مردم همواره وقت شناس هستند. این افراد همواره مورد احترام دیگرانند. وقت شناسی نشان دهنده ی حرفه ای بودن و ادب است. عادت کنید وقت شناس باشید. به خاطر بسپارید که اگر وقت شناس نیستید و زود نمی رسید، دیر هم نکنید. خوب نیست به دیر رسیدن عادت کنید. این کار نشان دهنده ی این است که شما بی توجه و نامنظم هستید.

 

Ο سریع باشید.

ضرب و اهنگ تندی داشته باشید و سریع گام بردارید. به خاطر بسپارید ضرب و آهنگ سریع، یکی از ضروریات موفقیت است. در تمیز کردن خانه، جمع و جور کردن وسایل، آماده شدن برای بیرون رفتن و در تمامی امور، سریع عمل کنید. هرچه بیشتر و سریعتر کار کنید، انرژی بیشتری دارید و به نتیجه خواهید رسید. بسیاری از مردم موفق که با سرعت فعالیت می کنند، بیش از دیگران موفقند. آنها ضرورتاً کارهای متفاوتی انجام نمی دهند، اما در زمان معین بیش از سایرین کار می کنند و در مدت زمان کوتاهی کارهای بیشتری انجام می دهند. پس ضرب و آهنگ سریع، یکی از عوامل موفقیت است.

از مهم ترین ابزارها، تمرکز بر صرفه جویی زمان است. به طور مرتب به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در زمان باشید و این کار را از طریق حذف هدر دهنده های بزرگ و مهم زندگی انجام دهید. بدین ترتیب، شما زمان کافی برای تمرکز روی اهداف خود را در اختیار دارید؛ چرا که این اهداف راه رسیدن به موفقیت و شادمانی از زندگی تان می باشند و در چنین شرایطی، مدیر موفق زمان خود هستید.

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.