بنا به گفته ی رئیس دیوان عالی عدالت امریکا،پاتِر استوارت، تعریف کردن انگیزه کار دشواری است، اما به خوبی می دانیم چه موقع آن را داریم. اگرچه بیان انگیزه در قالب کلمات کار سختی است، نتایجش آن را به وضوح بیان می کنند. انگیزه خودش را از طریق انرژی نامحدودی به نمایش می گذارد؛ میل شدید به پرداختن به کاری و توانایی برخورداری از تلاشی اندک که ممکن است در شرایط عادی به طرزی طاقت فرسا کسل کننده و ملال آور باشد. آیا مطمئن نیستید که چرا انگیزه در فروش مهم است یا برای با انگیزه باقی ماندن نیاز به چه چیزی دارید؟

درک این که چرا برای با انگیزه باقی ماندن نیاز به نظم و ترتیب دارید

برای شعله ور نگه داشتن آتش انگیزه، باید منضبط باشید. نظم و ترتیب جادو نیست، صرفاً حرکت است. در هسته ی آن، روندی خود مدیریتی وجود دارد که با اهداف، اولویت ها و خواسته هایتان متحد می شود و آن ها را ارتقا می دهد. نظم و ترتیب عمل محور است؛ البته عملی مربوط به خواستن، نه احساسات. اگر شما منتظر بمانید تا زمانی که احساس کنید فردی منظم شده اید یا این که فرد دیگری نظم و ترتیب را برای شما ایجاد کند، ممکن است زمانی طولانی بگذرد، در حالی که شما دست روی دست گذاشته اید و کاری انجام نداده اید.

اهمیت نظم و ترتیب چیزی بیش از اهمیت بلوک ساختمانی برای موفقیت است؛ نظم سنگ زیر بنای موفقیت است. نظم می تواند شما را استوار و پا برجا باقی نگه دارد، حتی اگر سایر چارچوب ها_ مثلاً زیر بنای اقتصادی_ سست و متزلزل شده باشند. این ویژگی می تواند شما را در سرتاسر آشوب های کاری یا حتی تغییرات و نوسانات موجو در صنعت حرفه ای خاص حفظ کند.

داشتن نظم و ترتیب بدین معناست که شما بطور پیوسته و منظم به انجام وظایف مربوط به یک فروشنده ی برجسته بودن وفادار می مانید. یک فروشنده با عملکرد بالا از نظم و ترتیب برای انجام فعالیت های فروش تلفنی روزانه ی خود نظیر موارد زیر بهره می برد:

  • حجم روزانه ی بالایی از تماس های مربوط به جلب مشتری
  • دسته بندی موثر بازیگران اصلی خرید و پیگیری این بازیگران
  • کارهای روزانه مربوط به دست نوشته ها، مکالمه ها و مهارت های فروش
  • عادات ورزشی منظم
  • اختصاص زمانی برای رشد شخصی منسجم با خواندن کتاب ها، گوش دادن به سی دی های آموزشی و شرکت در سمینارها و برنامه های رشد شخصی

 

نظم و ترتیب و انگیزه:معمای مرغ و تخم مرغ

وقتی از فروشنده ها می پرسم  بین انگیزه و نظم و ترتیب کدام اول می آید، اکثرشان جواب می دهند: انگیزه. دیدگاه آن ها این است که هرچقدر سطح انگیزه ی افراد بالاتر باشد، با نظم و ترتیب بیشتری دست به عمل می زنند. این امر ممکن است برای تعدادی از بازیگران فروش درست باشد. انگیزه _ یا نبود آن_ یقیناً می تواند بر جزئیات مربوط به جلب مشتری، پیگیری بازیگر اصلی خرید، مهارت شیرین کردن محصول یا کالا و نقش بازی کردن دست نوشته ها اثر بگذارد.

اما فروشنده ی برجسته ، اول نظم و ترتیب را رعایت می کند و سپس این نظم و ترتیب انگیزه ی او را تغذیه می کند. و این نظم و ترتیب گسترش یافته، به سازماندهی و خلق بازیگران اصلی خرید از تماس های گرفته شده منجر می شود که انگیزه را بالا می برد و سپس نظم و ترتیب بیشتری ایجاد می کند که آن نیز خود منجر به آن چیزی می شود که می خواهید.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

دسته‌ها: بازاریابیفروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.