با شیوه های بی شماری می توان بازاریابی را بهبود بخشید و فروش و سود یک کار را افزایش داد. شاید تاکنون با برخی از مهمترین شیوه های تمرکز در بازاریابی آشنا شده اید، اما بهتر است همچنان به دنبال ایده های جدید باشید و هرچه می توانید در خلق ایده های خوب بکوشید.

 

برای مثال در اینجا طرقی دیگر برای گسترش هر چه بیشتر برنامه بازاریابی تان وجود دارد:

 

• با برخی از بهترین مشتریانتان گفت و گو کنید.

آیا ایده ای خوب برای شما دارند؟ ( البته به ایده های بسیار پر خرج توجه نکنید. حتی مشتری خوب هم نگران ورشکستگی شما نیست. )

 

• از مشتریان برای معامله شان تشکر کنید.

یک << متشکرم>> دوستانه و با لبخند، یک کارت یا نوشته یا نامه ی مودبانه ای داخل پاکت فاکتور _ همه راه هایی برای تشکر از خرید آن هاست و مردم دوست دارند جایی بروند که از آن ها تشکر می شود.

 

• قلمرو بازاریابی خود را تغییر دهید.

آیا قلمرو شما آنقدر گسترده شده که تمایز و تاثیر خود را از دست داده است؟ اگر چنین است بر منطقه ی اصلی فروش یا مشتریان واقعی خود متمرکز شوید. اما اگر آمادگی لازم برای گسترش را دارید، ذره ذره  حوزه ی دسترسی خود را افزایش دهید تا قلمرو شما رشد کند.

 

• معرف های بیشتری به دست آورید.

برای گفت و گو و ارتباط با افرادی که می توانند مشتری ها را به سمت شما بفرستند وقت بگذرانید. و حتماً از کسانی که دیگران را به سمت شما هدایت می کنند، تشکر کنید. برخورد مثبت باعث رشد رفتارهای اجتماعی می شود.

 

• بازاریابی خود را جذاب تر کنید. ( حرفه ای، خلاق، درخشان، شفاف، خوش طرح، خوش ساخت ). 

در اغلب برنامه های بازاریابی صرفاً با ارتقا بخشیدن ظاهر و حس و حال می توان تمام ارتباطات بازاریابی و سایر اجزای آن را بهتر کرد. ( آیا می دانستید خوش لباس ترین مشاوران در یک حوزه، ۲ تا ۵ برابر معمول دستمزد می گیرند؟ )

 

• برای جلب و حفظ مشتری لبخند بزنید.

مطمئن شوید که همکارانتان نگرشی مثبت و رفتاری مهربانانه به مشتریان دارند. اگر چنین نباشد، بی شک نگرش منفی آن ها به کاهش مشتریان می انجامد. اجازه ندهید افراد علیه برنامه  بازاریابی تان عمل کنند. برای آنکه کاملاً درک کنند که باید کنترل موفق اوضاع رو در دست داشته باشند، وقت کافی بگذارید و با آموزش و مدیریت درست کمکشان کنید تا نگرشی مثبت، مفید و زایا در تمام تعاملات خود با مشتریان داشته باشند.

 

• تجربه ای به یاد ماندنی برای مشتری یا مراجع خود ایجاد کنید.

طوری رفتار کنید که مشتری احساس کند معامله با شما تجربه ای خوشایند و به یاد ماندنی است. به برخوردی خاطره انگیز بیندیشید. ( البته به شکلی خوشایند، لطفاً! )

 

• ببینید در چه چیز می خواهید بهترین باشید و در آن مورد سرمایه گذاری کنید.

اگر متوسط و معمولی باشید، چه نیازی به شما خواهد بود؟ موفقیت وقتی نصیبتان می شود که به شکلی اشکار و وسوسه انگیز بهتر از هر شرکت یا محصول دیگر باشید. حتی اگر مسئله ای کوچک موجب بهتر بودن شما باشد، آن را بشناسید و حتماً در جلا دادن این درخشش بکوشید. همین است که محصول شما را شایسته ی فروش می کند.

 

• بکوشید محصولات اضافی ( یا خدمات مرتبط ) را نیز به طور جنبی به مشتریانتان ارائه کنید.

افزایش حجم متوسط خرید ی سفارش راهی مهم برای افزایش اثر بخشی برنامه ی بازاریابی است. اما این فروش محصولات اضاقی را متعادل و طبیعی نگه دارید. چیزهای بی مصرفی را که در برنامه خارج از کانون تمرکز شماست یا برای مشتریان فایده ای ندارد، به آن ها نفروشید.

 

• از مشتریانی که رضایتشان جلب نشده یا شما را ترک می کنند گزارش بخواهید.

چرا ناخشنودند؟ آیا می شد با کاری ساده آن ها را حفظ کرد؟ ( اما با مشتریانی که با الگوی مشتری نمونه شما منطبق تیستند توجهی نکنید، زیرا نمی توانید همه ی نیازهای تمام مردم را برآورده کنید ).

 

 

هرگاه کلاه بازاریابی تان را بر سر می گذارید، در پی آن باشید که در شیوه ی بازاریابی و حفظ مشتریان خود بهبودی هر چند ناچیز ایجاد کنید.

برنامه های بازاریابی باید دائماً متحول و اصلاح شود. اغلب بسیار کمتر از هر صد کسب و کار، فقط معدودی واقعاً موفق می شوند و توسعه می یابند. دیگران برای بالا بردن درصد موفقیت خود برنامه بازاریابی درستی ندارند. وقتی موضوع بازاریابی مطرح است. همه جانبه بیندیشید. همیشه کار دیگری می توان کرد که میزان اثر بخشی را بالاتر می برد و بهترین نتایج را حاصل می کند.

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

دسته‌ها: بازاریابی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.