توانایی مدیریت زمان، مهمترین عامل موفقیت هر فروشنده ی موفق می باشد که البته بر تمامی ابعاد زندگی شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وقتی که برای اولین بار فروشندگی را آغاز کردم، متوجه شدم که مدیریت زمان یکی از عوامل موثر در فروش است و آن را مثل سیاره ای یافتم که حول خورشید زندگی ام گردش می کرد. اما پس از آن فهمیدم که مدیریت زمان خورشید زندگی است و همه ی امورات زندگی به آن بستگی دارد. اینگونه بود که بازدهی ام دو برابر و حتی سه برابر شد. شما نیز می توانید اینگونه عمل کنید.

 

راجع به زمان چه می اندیشید

تصوری که از درآمدتان دارید بر میزان فروشتان تاثیر می گذارد. فروشندگان معمولی تنها به میزان درآمد ماهانه و سالانه می اندیشند، اما فروشندگان حرفه ای به میزان درآمد هر ساعت فکر می کنند.

هنگامی که به درآمد ماهانه و سالیانه ی خود بیندیشید، به راحتی وقتتان را تلف خواهید کرد. طبق تحقیقات دانشگاه کلمبیا، فروشندگان عادی تنها ۹۰ دقیقه در هر روز کار می کنند. اولین ملاقات کاری آنها تا قبل از ساعت ۱۱ صبح نمی باشد و دیرترین قرار کاری شان نیز از ۳ بعد از ظهر به بعد نیست. بین این دو زمان نیز تنها با پرسه زدن های بی هدف، صحبت های بی فایده، … وقتشان را تلف می کنند.

 

درآمد هر ساعت را برآورد کنید.

فروشندگان موفق میزان درآمد دلخواهشان را با تقسیم میزان درآمد سالانه ایده آل بر تعداد ساعات سال مالی (۲۰۰۰ ساعت) محاسبه می کنند و بعد سعی می کنند مقدار برآورده شده در هر ساعت را کسب کنند.

فرض کنید می خواهید ۵۰۰۰۰ دلار در سال کسب کنید، با تقسیم آن بر ۲۰۰۰، درآمد هر ساعت شما ۲۵ دلار خواهد بود و اگر بخواهید درآمدتان را دوبرابر کنید، باید در ساعت ۵۰ دلار درآمد داشته باشید. به یاد داشته باشید بدون فراهم کردن شرایط لازم هرگز به درآمد دلخواهتان نخواهید رسید.

کسانی که حقوق ثابتی دارند، تا زمانی که لیاقتشان را نشان ندهند، درآمدشان تغییر نخواهد کرد. اما حکایت فروشندگان متفاوت است. درآمد آن ها به عملکردشان بستگی دارد، هم آنگونه که شکارچیان می گویند: فقط چیزی را که خودتان شکار کرده اید، می توانید بخورید.

 

وقتی بیدار می شوید، بیکار هستید

فروشندگان از زمانی که از خواب بیدار می شوند تا هنگامی که با خریدار روبرو می شوند بیکار هستند. از آن هنگام است که روز کاریشان  آغاز می شود.

وقتی می گوییم فروشندگان معمولی تنها ۹۰ دقیقه در روز کار می کنند، یعنی آنها تنها ۹۰ دقیقه برای مراحل جذب مشتری، ارائه کالا و فروش آن، وقت می گذارند.

 

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

دسته‌ها: بهبود فردیفروشکسب و کار

5 دیدگاه

ارسال گل به ایران · سپتامبر 29, 2018 در 8:19 ق.ظ

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

فوق تخصص اورولوژي · ژانویه 17, 2019 در 11:13 ب.ظ

مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

جمع بندی کنکور · ژانویه 24, 2020 در 3:01 ق.ظ

تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

زیست خیلی سبز · آوریل 23, 2020 در 9:19 ق.ظ

وای خیلی خوبه ساییتون

سورن استور · می 13, 2020 در 8:43 ب.ظ

بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.