مهم ترین عامل در فروش موفق ایجاد مزیت رقابتب است. برای موفقیت در فروش، باید مشتریان را متقاعد کنید که محصولات شما برتر و مطلوب تر تز محصولات رقبا است. تمایز، کلید موفقیت در فروش است.

در حال حاضر مزیت رقابتی تان چیست؟ چه چیزی باعث می شود محصول شما در ذهن مشتری برتر از هر محصول مشابه دیگری باشد؟

 

حوزه برتری شما

حوزه برتری شما چیست؟محصول یا خدمت شما چه چیزی را به مشتری ارائه می دهد که آن را از همه جهات به مطلوب ترین گزینه تبدیل می کند؟ مزیت اصلی خرید و استفاده از محول یا خدمت شما که آن را به گزینه ای بهتر از محصولات رقبا تبدیل می کند، کدام است؟

مزیت رقابتی ارائه شده توسط محصول، خدمت یا شرکت شما، قلب همه تلاش های بازاریابی و فروش، دلیل بقا و موفقیت تان در بازار رقابتی و کلید موفقیت شما است. به گفته پیتر دراکر « اگر مزیت رقابتی ندارید، هر چه زودتر دست به کار شوید و یکی بسازید ».

اگر از کارتان مطمئن نیستید یا اگر محصولتان مزیت رقابتی ندارد، از خود بپرسید: چطور می توانست باشد؟ اگر بخواهم در دراز مدت موفق شوم، باید چطور باشد؟

برای پیشرفت در بازاریابی رقابتی، محصولتان باید حداقل در چهار حوزه متفاوت و برتر باشد:

 

• کیفیت بهتر

کیفیت توسط مشتریان تعریف می شود. مشتری شما چه تعریفی از کیفیت دارد؟

 

• سریع تر و نتایج بهتر

محصول یا خدمت شما از چه طریقی نتایجی سریع تر از محصولات رقبا ارائه می دهد؟ چرا از نظر مالی و شخصی برای مشتری توجیه دارد؟ اینکه محصول یا خدمت شما نتایج و منافعی را سریع تر از رقبا ارائه می دهد، چه تغییری در زندگی و کار مشتری ایجاد می کند؟

 

• ارزانتر

محصول شما می تواند از نظر قیمت و از نظر هزینه دراز مدت مالکیت، ارزانتر از محصولات رقبا باشد. اگر ارزانتر باشد چه مفهومی برای مشتری دارد و چرا خرید با قیمت کمتر از شما به جای خرید با قیمت بالاتر از رقبا به نفع مشتری است؟

 

• ساده تر یا مناسب تر

مشتریان تنبل هستند و همیشه محصول یا خدمتی را ترجیح می دهند که استفاده از آن راحت تر باشد. استفاده از محصول یا خدمت شما از کدام جهات راحت تر است؟ چرا راحت تر است؟ چه تغییری در کار یا زندگی مشتری به وجود می آورد؟ اگر همه موفقیت فروش به توانایی شما برای متمایز کردن محصول یا خدمتتان از محصولات رقبا بستگی داشته باشد تا به عنوان گزینه مطلوب تر دیده شود، آن وقت رقباتیان چه کسانی هستند؟

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

دسته‌ها: بازاریابیفروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.