بازاریابی بی واسطه

 

تعریف بازاریابی بی واسطه

بازاریابی بی واسطه یعنی : آگهی های دارای پاسخ مستقیم، مکاتبات مستقیم، و بازاریابی از راه دور

بازاریابی بی واسطه آسان است، اما درست و بی نقص انجام دادن آن سخت است. باید آن قدر در آن استاد شوید که بر احتمالات غلبه کنید و پاسخ هایی بالاتر از حد متوسط به دست آورید.

 

غلبه بر احتمالات و آمار بازاریابی بی واسطه

بازاریابی بی واسطه، بازاریابی روابط، بازاریابی فرد به فرد، و بازاریابی تعاملی، همگی در اساس ، یک چیزند. پس اهمیتی ندارد که کدام اصطلاح را به کار می برید، از نظر محمد نبی پور، هر گاه شما در مقام یک بازاریاب، وظیفه ی خود بدانید که معامله با مشتریان را با یک یا چند رسانه ایجاد و مدیریت کنید، به بازاریابی بی واسطه پرداخته اید.

 

اهمیت ادب و نزاکت در بازاریابی بی واسطه

بسیاری از بازاریاب ها با این باور اغلب نادرست که بهتر از هر واسطه ای می توانند با مشتریان خود وارد معامله شوند، به سمت بازاریابی بی واسطه می شتابند، اما اگر با برخورد بی واسطه با مشتریانتان عادت نداشته باشید، احتمال دارد که تلاشتان برای بازاریابی بی واسطه آشفته و خراب شود. شایع ترین راه خراب شدن بازاریابی، بی واسطه بودن بیش از حد است. اگر رو در روی مشتری قرار دارید، احتمال دارد که در حال عصبی کردن او باشید. بازاریابی بی واسطه باید پلی بین شما و مشتری ایجاد کند. همیشه، به هرنوع بازاریابی بی واسطه که مشغول هستید، آن را مودبانه و با نزاکت پیش ببرید، تا نتایج بسیار بهتری حاصل شود. از تماس های بی ملاحظه، اشتباه در نحوه ی خطاب، و هر چیز دیگری که افراد عادی را می تواند آزرده کند، دوری کنید. فهرست ها را گزینش کنید تا موارد تکراری و اشتباه حذف شوند. این کار صرفاً کمی دقت بیشتر می طلبد، اما در عوض نتایج بسیار بهتری به دست می آید.

اگر می خواهید نرخ پاسخ بالایی دریافت کنید، باید تاثیر مثبتی بگذارید. مهمترین اصل بازاریابی بی واسطه چنین است؛ لطفاً بعد از من تکرار کنید: برقراری ارتباطی خوب با صد نفر، بهتر از برقراری ارتباطی ضعیف با هزار نفر است.

آمار و احتمال موفقیت در بازاریابی بی واسطه چندان خول نیست. به طور متوسط، ارتباط بی واسطه معمول با مشتریان و مشاغل، بی پاسخ می ماند. حتی اگر بتوانید میزان دریافت پاسختان را اندکی از حد متوسط بالاتر ببرید، می توانید سود قابل ملاحظه ای در بازاریابی دارای پاسخ مستقیم از آن خود کنید.

 

تمرین باعث پیشرفت می شود

اگر سوابق فعالیت هایتان را ثبت و پاسخ ها را پیگیری کنید، می بینید که تمرین باعث پیشرفت می شود. به این شکل می توانید بگویید که چه موقع تغییرات باعث بهبود نرخ پاسخ دهی شده اند. یک خبر خوب اینکه  حتی اگر هیچ تجربه ای در بازاریابی بی واسطه ندارید، ایمان داشته باشید که به محض انجام دادن فعالیت های مقدماتی می توانید آن قدر اطلاعات جمع کنید که بفهمید چگونه می توان بازاریابی بی واسطه را بهتر انجام داد و فعالیت خود را گسترش بخشید. بهترین راه مهارت یافتن در بازاریابی بی واسطه، انجام دادن آن است.

با برنامه ای کم ادعا و ساده وارد بازاریابی بی واسطه شوید تا خطر سقوطتان به حداقل برسد، و از آنجا به گسترش فعالیت هایتان بپردازید. چه فعالیت و کار شما بزرگ باشد، چه کوچک، خرده فروشی یا عمده فروشی، انتفاعی یا غیرانتفاعی، این اصل در مورد آن صادق است. « لِوی اِشتراوس و شرکا » فعالیت بازاریابی بی واسطه خود را این طور شروع کردند، آن ها خیلی ساده یک کارت ثبت نام به هر شلواری که می فروختند ضمیمه کردند. فروشندگان تجهیزات و وسایل این روش را خوب بلدند، اما هیچ کس دیگر در سایر بازارها آن را خوب به کار نبسته است. وقتی  « لِوی اِشتراوس و شرکا » کارت ها را دریافت می کنند، پایگاهی از داده های مربوط به مشتریان تشکیل می دهند که در بازاریابی بی واسطه می توانند از آن ها استفاده کنند.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

 

دسته‌ها: بازاریابی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.