شکست های خلاق

 

چرا اغلب محصولات پاسخگوی انتظارات شرکت نیستند؟ اغلب به این دلیل که تولید کنندگان، محصولاتی جدید را بر اساس روش های تحقیقاتی سنتی تولید می کنند که خواسته واقعی مصرف کنندگان را آشکار نمی سازد. شرکت ها به دلیل عدم درک نیازهای پنهان، از تولید محصولاتی که نیازهای برآورده نشده بازار خاص را پوشش دهد، باز می مانند.

تحقیقات سنتی بازار به شدت  متکی بر گروه های تمرکز و نظرسنجی ها است. این روش ها، احساسات مشتریان نسبت به محصولات و خدماتی که قبلاً استفاده کرده اند را کشف می کنند. این نوع تحقیقات به جای اینکه امکان نوآوری هایی کاملاً جدید را نمایان سازد، معمولاً ایده هایی برای نوآوری های تدریجی ایجاد می کند. بسیاری از افراد درگیر در بازاریابی، برای استفاده از روش های پیشرفته تحقیق بی میل هستند، زیرا به فرایند شک دارند یا نگران هزینه ها و سختی آن هستند.

نیازهای پنهان « مسائلی هستند که مشتری با آن ها روبه روست، اما به آن ها پی نبرده است. » علوم اجتماعی مبنای تکتیک های  « تحلیل نیازهای پنهان » هستند. شرکت ها با ترکیب روش های « تحلیل نیازهای پنهان » و تحقیقات سنتی بازار، می توانند به دیدگاهی جامع و قابل اعتماد دست یابند. این دیدگاه ها باعث نمایان شدن چالش ها، مشکلات و مسائل فرهنگی می شود که تولیدکنندگان می توانند با محصولات و خدمات ابتکاری، آن ها را برطرف کنند. با این وجود به منظور موفقیت نوآوری، فرهنگ شرکت باید از روش های پیشرفته تحقیقات و نوآوری حمایت کند.

 

« تحلیل نیازهای پنهان » ترکیبی از سه تکنیک تحقیقات بازار است:

 

• تحقیقات فرهنگی بازار

محققان در محیط زندگی افراد شرکت کننده کار می کنند تا نیازهای آن ها را درک کنند.

 

• مصاحبه شخصیتی 

این روش افکار و احساسات شخص مورد مطالعه را در نقشه ای ترسیم می کند.

 

• درگیر کردن کاربر

شرکت ها کاربران را تشویق می کنند تا تجربیات و نوآوری های خود را از طریق اینترنت و سایر سیستم های ارتباطی دیجیتال، در اختیار دیگران قرار دهند.

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

دسته‌ها: بازاریابیفروشکسب و کارمدیریت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.