سرمایه گذاری زمان به طور عادلانه

استفاده ی موثر از زمان، مهارتی حیاتی برای هر فردی در حرفه ی فروش __ مخصوصاً فروش تلفنی __ است، به ویژه فروش های تلفنی ای که در آن شما مسئول برنامه یِ خودتان هستید. پیتر دراکر، متخصص مشهور مدیریت، می گوید: « ما نمی توانیم زمان را مدیریت کنیم، بلکه فقط می توانیم خودمان را مدیریت کنیم. » مدیریت زمان در واقع همان مدیریت خود است. توانایی کنترل عوامل مزاحم، تعلل و تنبلی و فعالیت های در اولویت پایین برای افزودن کارایی، تولید کنندگان برجسته را از سایر نیروهای فروش متمایز می کند.

پیروی از رویکرد اتفاقی و نامنظم به مرور زمان، می تواند منجر به تولید کم، تعداد فروش ناپایدار، بی ثباتی درآمد و شکست شود، که این عوامل نیز منجر به ناامیدی یا حتی پایان دادن به کار می شوند. اما اگر زمان را چیزی که هست __ یعنی منبعی  ارزشمند __ در نظر بگیرید، می توانید از آن به نفع خودتان برای حداکثر کردن قدرت فروشتان بهره ببرید. من زمان را یک دارایی می بینم، چون چیزی است که شما برای برگشت قابل پیش بینی تان روی آن سرمایه گذاری می کنید. و چون تنها ذخیره ی محدودی از آن در اختیار دارید __ منبعی تمدید نشدنی، اگر اراده کنید __ اولین گام در مدیریت بهتر زمان را بردارید، که بی شک تشخیصِ کمیابیِ زمان است.

بیشترین بهره برداری از زمانتان مستلزم رعایت سه عامل است: فوریت، تمرکز و شور و حرارت:

 

• فوریت

به ضرب الاجل ها و محرک هایی اشاره می کند که شما در انجام یک کار مفروض در چارچوب زمانی معینی با آن ها مواجهید.

 

• تمرکز داشتن

شما را در تفکر قاطعانه و رفع مزاحمت ها قدرتمند می سازد؛ چه این مزاحمت ها گپ زدن با همکارانتان باشد و چه جواب به ایمیل ها، تلفن های شخصی و انجام وظایف اجرایی و تکراری خارج از کنترل.

 

• داشتن شور و حرارت

به شما در غلبه بر به انحراف کشیده شدن به سوی تنبلی کمک می کند.

 

با تمرین مداوم سه ویژگی فوق و بهبود آن ها به کمک ابزارهای آزمایش شده ی مدیریت بر خود، می توانید بیشترین کارها را در زمانی کوتاه انجام دهید، که به موفقیت بیشتر و افزایش درآمد منجر می شود.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.