منفجر کردن درآمدتان از طریق فروش رفتاری

درک شیوه ی رفتار می تواند به طرز چشمگیری واکنش های شخصی شما را بهبود ببخشد، چه این واکنش صحبت کردن شما با پدر، پسر یا دوستانتان باشد چه حرف زدن با مشتریان تجاری تان. خبر خوب این است که محمدنبی پور به شما می گوید: برای اینکه بتوانید در فروشتان حرفه ای عمل کنید، قرار نیست روانشناس باشید، بلکه تنها نیاز به دانستن اصول مربوط به طرح DISC دارید که در آن، شیوه های رفتاری به ربع دایره هایی تقسیم می شوند و استفاده از آن، به شما در تشخیص شیوه های رفتاری و چگونگی برقراری موثرترین رابطه با استفاده از این شیوه کمک می کند. موضوع مهم دیگر این که DISC می تواند شما را در شناسایی و بهینه سازی شیوه ی رفتاری خاص خودتان یاری کند.

آیا DISC  به نظر امری پیچیده می آید؟ نه، اصلاً این طور نیست.

 

به دست آوردن اطلاعاتی درباره ی DISC

هر فردی در هر موقعیتی خاص واکنش متفاوتی از خود بروز می دهد. برای مثال، فرض کنید شما در یک جلسه ی کاری خبرهای ناخوشایندی مبنی بر کم شدن عایدی های شرکت تان می شنوید. اگر من  آن جا حضور داشتم، احتمالاً در خواست اطلاعاتی دقیق و اعداد و ارقام می کردم و احساسات برخی افراد را با این رویکرد مستقیم به یافتن منبع مشکل جریحه دار می کردم. ولی شاید اگر شما در این موقعیت می بودیدف باب گفت و گویی انرژی بخش را باز می کردید و شروع به دلداری دادن به سایر افراد می کردید و آن مسئله را مشکلی موقتی می خواندید. شرکت کننده ی دیگری ممکن بود علاقمند به گزارش مالی این موضوع باشد و بر اساس جزئیات، مسئله را ثابت کند و با بررسی های مختلف، اقداماتی را توصیه کند و فردی نیز خیلی آرام و خونسرد در گوشه ای بنشیند و قبل از آن که بی پرده زبان به سخن بگشاید، به حرف های دیگران گوش کند.

تمام موارد بالا،نمونه های متنوعی از پاسخ به یک موضوع خاص هستند که با مدلی به نام مدل DISC  تعریف می شوند. بنابر نظریه ی DISC، که مدل رفتاری بسیار متداول و منطبق با برنامه های مدل بندی بی شماری است. هرفرد در هر موقعیت فرض شده، از خود یک یا چند مورد از رفتارهای زیر را با درجات مختلف به نمایش می گذارد. آن رفتارها عبارت اند از:

 

• تسلط یا اقتدار

• تاثیر پذیری

• آرامش و پایداری

• پذیرندگی

ترکیبی از این چهار فاکتور با هم،  خلق و خوی شیوه ی رفتاری شما را شکل می دهند.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

دسته‌ها: فروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.