زمان را به دوست خود تبدیل کنید

فروشندگی کاری پر زحمت است. به دنبال مشتری گشتن به مدت هشت ساعت در روز، پشتیبانی از مشتریان حاضر، عرضه ی خدمات و کالاها، دستیابی به اهداف و به اتمام رساندن پروسه ی فروش، همگی می توانند خیلی سریع تر از سقوط از ارتفاعی صد متری قوای شما را تحلیل ببرند. تعداد بسیار کمی از افراد، قدرت و توان حفظ سطح بالایی از تمرکز و عملکرد را به مدت هشت ساعت متمادی یا بیشتر در هر روز دارند.

 

کشف دوره ی اوج عملکردتان

محمد نبی پور مشاور شغلی می گوید: فرقی نمی کند آدم سحرخیزی باشید یا این که برعکس شب ها تا دیر وقت بیدار بمانید، یا این که زمان بیشترین کارایی تان بین این دو باشد؛ تشخیص دوره ی زمانی بیشترین عملکردتان و برنامه ریزی مهم ترین وظایفتان ( به عبارت دیگر، کارهایی که به خلق مشتری منجر می شوند ) در آن زمان، تکنیکی تایید شده به قصد بالا بردن تولید و تعداد فروش شماست.

دقت کنید چه موقعی از روز بشترین میزان انرژی را دارید. چه زمان هایی متمرکز ترید و چه مواقعی از روز ذهنتان پریشان است؟ اکثر مردم معمولاً انرژی، شور و حرارت و تمرکز بیشتری در زمان های معینی از روز دارند. مثلاً من صبح ها سرحال ترم. اواسط بعد از ظهر __ زمانی که سطح انرژی ام پایین تر است __ زمان افول من است. و در آن زمان ها، در کار جویندگی چندان موثر عمل نم کنم. صدها فروشنده دقیقاً مثل خودم را دیده ام.

برای ما سحر خیزها بهتر است صبح ها را به انجام کارهای مربوط به خلق مشتری و بعد از ظهرها را __ که انرژی کمی داریم __ به انجام کارهای مربوط به خدمات رسانی به مشتریان اختصاص دهیم. آن دسته از افرادی که تمام صبح را تقلا می کنند بیدار بمانند اما بعد از ظهر ها قبراق و سرحال هستند، برنامه ی فوق را برعکس اجرا کنند.

 

قانون ساعت یازده صبح

تا حدی عجیب است، اما صرفنظر از محدوده ی زمانی ای که شما در آن سرحال ترید، به نظر می رسد کائنات مشکلات و چالش های خود را، درست قبل از ساعت یازده صبح، پیش روی شما می گذارد. این پدیده به قانون یازده صبح مشهور است. لذا برای از پیش خالی گذاشتن این نوع مزاحمت ها، که می توانند یک روز مفید شما را هدر دهند، تا جایی که می توانید کار جویندگی و خلق بازیگران اصلی خرید را در ابتدای کارتان انجام دهید. هرچقدر بتوانید کارهای بیشتری قبل از ساعت یازده صبح انجام دهید، بازده تان بیشتر می شود.

 

محمد نبی پور، مشاور بازاریابی در کرمان :و اگر ساعت یازده صبح شروع دوره ی اوج فعالیت شماست، می توانید به کمک دو استراتژی  زیر از زمانتان حمایت کنید:

 

• در برخی شغل های فروش تلفنی، خصوصاً در امور بیمه، امور مالی، وام و مشاوره ی مسکن، فروشنده باید برای حل مشکلات و پاسخ به سوالات مشتریان همواره در دسترس باشد. به منظور به حداقل رساندن عوامل مزاحم در ساعاتی که بالاترین بهره وری را دارید، بهتر است به این نوع تلفن ها جواب ندهید. در عوض ، پیامگیر صوتی شما می تواند به تلفن کننده ها اطمینان ببخشد که بعد از دوره ی زمانی معینی به آن ها زنگ خواهید زد. با این کار، شما یک راه حل برنده _ برنده ایجاد کرده اید؛ یعنی مشتریانتان خیالشان راحت است که نیازهای آن ها در یک چارچوب زمانی متناسب برآورده می شود و شما با جوابگویی به تلفن آن ها، بازده خود را قربانی نکرده اید.

• بهتر است انجام کارهای دفتری و بخش های خدمات رسانی را به زمان دیگری در روز موکول کنید. اگر نیاز به تحقیق در مورد اطلاعاتی برای یک مشتری یا نوشتن نامه ای اداری دارید، برای افزایش بازده تان آن کار را بعد از ساعت یازده صبح انجام دهید.

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

 

 

دسته‌ها: بازاریابیفروشکسب و کارمدیریت

1 دیدگاه

دانلود آهنگ عربی · آگوست 6, 2018 در 4:39 ق.ظ

وای خیلی خوبه ساییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.