برنامه ریزی کن، اقدام کن، بازنگری و اصلاح کن

به این فکر کنید که موفقیت هایتان چه بوده است و یا کجا کم آورده اید؟

چه چیزهایی جواب داده و چه چیزهایی جواب نداده است؟ تصمیم های موفق شما چه بوده است؟ درس گرفتن از زندگی بسیار مهم است در غیر این صورت شما مجبور خواهید بود همان تجربیات را تکرار کنید. هرچقدر این اشتباهات را تکرار کنید، تاوان سنگین تری خواهید داد. هنر است که همان دفعه اول از اشتباهات تان درس بگیرید.

این بخش از برنامه « طرح ریزی کن، بازنگری کن و اصلاح کن» تضمین میکند که شما از تجربیات تان درس بگیرید و پیشرفت های لازم را انجام دهید تا در دوره بعدی به موفقیت و پیروزی برسید.

فرایند این موضوع هم بسیار ساده است. اول باید طرح ریزی و هدف هایتان را مشخص کنید. سپس آن برنامه را انجام دهید و در گام بعدی که بازبینی است، ببینید چقدر خوب عمل کرده اید. این گام، موفقیت هایتان و برد و باخت هایتان را برآورد می کند. در آخر نیز اصلاحات لازم را برای پیشرفت کردن انجام دهید.

« دیوانگی است که کاری را مدام انجام بدهیم و هر بار انتظار نتیجه متفاوتی داشته باشیم.»

آلبرت اینشتین

 

محمدنبی پور: یک نصیحت کوچک، وقتی می خواهم هر ساله عملکردم را بازبینی کنم، تقویم سال پیش و آلبوم عکس ها را نگه می دارم تا همیشه اتفاقات و فعالیت هایی را به یاد آورم که سال پیش داشته ام.

وقتی می خواهید عملکرد سال قبل خود را بسنجید، به ۱۰ نمونه از بهترین اتفاقاتی که در سال پیش برای شما و خانواده تان افتاده است، فکر کنید. به چیزهایی مثل خانه خریدن، بچه دار شدن یا ترفیع گرفتن بیندیشید. هیچ جواب درست و غلطی وجود ندارد. شاید در ابتدا به ذهن تان نرسد، اما سعی کنید به ۱۰ اتفاق خوش در زندگی تان فکر کنید.

حال بیایید به موفقیت هایتان فکر کنید. درس هایی که گرفته اید یا به عاقلانه ترین تصمیم هایی که در سال پیش گرفته اید، بیندیشید.

اگر این قدم را برندارید، ممکن است هیچ وقت نفهمید در مسیر اشتباه گام بر می دارید. البته زمانی که وقت زیادی گذاشته اید و منابع زیادی را صرف کرده اید و دیگر فرصتی برای شما باقی نمانده است، متوجه مسیر اشتباه خود خواهید شد.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

دسته‌ها: بهبود فردیکسب و کار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.