جذب مصرف کنندگان بی حوصله:استراتژی خلق ارزش زمانی

شرکت کیوسک فروشگاههای فراوان و مختلفی دارد که فقط در ایستگاه قطار توکیو شامل گل فروشی، کفاشی، کتاب فروشی، فروشگاه سوغاتی، رستوران، کلید سازی، لباس فروشی،آب میوه فروشی است. اکثرا فروشگاه ها کسب و کار خوبی دارند. شرکت کیوسک شعبه ای از انجمن کمک های دو جانبه برای خطوط راه آهن عمومی سابق ژاپن است. این شرکت باعث موفقیت بسیار زیاد خرده فروش ها در ژاپن شده است. موفقیت شرکت کیوسک نشان می دهد که، «اگر قلاب را در جای تجمع ماهی ها بیندازید، می توانید با قلاب خالی هم ماهی بگیرید»

امروزه بسیاری از مردم احساس می کنند که کمبود وقت دارند و از انتظار کشیدن متنفرند. به همین خاطر است که بسیاری از خرید وسایل کوچک در فروشگاههای ایستگاههای راه آهن موقع انتظار برای قطار لذت می برند. رستوران های مک دونالدز،ام.او.اس. برگر،مرغ سوخاری کنتاکی و سایر غذاهای فوری دقیقاً به این خاطر موفق بوده اند که نمی گذارند مشتریانشان منتظر بمانند. در اصل، این غذاهای فوری ظرف ۱۸ ثانیه غذای سفارش داده شده را به مشتریان خود تحویل می دهد. مدیران این مغازه های غذاهای فوری به صورت سنتی کارگران،کالاها،سیستم مکانیزه، منابع مالی و سرمایه را منابع اصلی کسب و کار می دانند. فضا و زمان باید به این فهرست اضافه شود. برای مدیران، زمان منبعی بسیار مهم تلقی می شود.

محمد نبی پور مشاور و مربی فروش،بازاریابی، کسب و کار در کرمان: چگونه زمان می تواند به محصول یا خدمت تبدیل شود؟ شرکتی که توانایی پدید آوردن ارزش زمانی نه تنها برای مشتریان متوسط بلکه برای تراکنش های تجاری داشته باشد، بیشترین سفارش را دریافت خواهد کرد.

شرکتی که می تواند در چهار چوب زمانی کوتاه رقابت کند، می تواند ادامه حیات دهد و موفق شود. مثلاً ، شرکتی که بتواند در سه روز زمان برای این کار نیاز دارند، موفق تر خواهد بود. شرکت ها اگر بتوانند ساعات کاری را حفظ کنند، زمان انجام سفارشات را کاهش دهد و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل دهد، در صحنه رقابت موفق تر خواهندبود.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

 

دسته‌ها: کسب و کارمدیریت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.