ساخت تبلیغات نتیجه بخش 

 

می توان تبلیغات را این گونه تعریف کرد: علم مشغول کردن ذهن بشر  تا جایی که سرانجام پول در بیاورد.

 

چه بودجه ی تبلیغاتی شما  یک میلیون تومان در ماه باشد، چه صد میلیون تومان در سال، اگر تبلیغات شما نتیجه ی لازم را ندهد کل پول شما هدر رفته. و آنچه باعث نتیجه بخش شدن تبلیغ می شود ترکیبی از خلاقیت و محتواست . تبلیغ باید برای مشتری دلیل خوبی بیاورد تا او ترغیب به خرید شود(این می شود محتوا) و همچنین باید به قدری در طراحی و نوشتار بی نظیر و تک باشد که در همان نگاه اول توجه مصرف کنندگان را جلب کند(این هم می شود خلاقیت). مردم به قدری هر روز آگهی بازرگانی می بینند و می شنوند_ بعضی از این آگهی ها به قدری زیرکانه طراحی شده که طرف متوجه نمی شود به این آگهی جواب داده_ که ساخت آگهی ای که راه خود را در این آشفته بازار باز کند واقعاً سخت است. ساخت تبلیغ خوب خیلی مشکل است__ اماغیر ممکن نیست__ فقط کمی فکر لازم دارد.

مردم هر روز آگهی ها یی می بینند که نه چیزی به آن ها یاد می دهد و نه آن ها را ترغیب به خرید می کند، حتی سرگرمشان هم نمی کند_ فقط اذیتشان می کند. تبلیغاتی می بینند و می شنوند که پیامی مبهم و محتوایی گیج کننده دارد و فقط اعصاب خرد کن است. البته آن ها آگهی هایی نیز می بینند که واقعاً شگفت انگیز است و باعث فروش کالا به تعداد بسیار زیاد می شود. مردم تبلیغ خوب را سال ها به خاطر می سپارند، ولی تبلیغ بد را فراموش می کنند. متاسفانه،سازندگان تبلیغات بد خیلی بیشتر از سازندگان تبلیغ خوب پول خرج می کنند.

به عبارت دیگر، هر روز آگهی های فوق العاده خوبی ساخته می شود که پول زیادی برایشان خرج نشده.تبلیغ خوب دارای چند ویژگی اساسی است،از جمله طراحی های فوق العاده چشمگیر، نوشته های جذاب که به طور واضح، دقیق و روشن پیام خود را می گویند و بالاخره تله ای ابتکاری برای جلب مشتری. من، محمد نبی پور خبر خوبی که می خواهم بدهم این است که برای ساخت تبلیغی خوب، بودجه ی هنگفتی لازم نیست. خیلی از تبلیغاتی که میلیون ها خرج بر داشته اند، به درد نخور از آب درآمده اند و مردم خیلی زود فراموش شان کرده اند و درست برعکس خیلی از تبلیغاتی که با بودجه های کم و ناچیز ساخته شده اند مدت ها در ذهن مردم مانده اند.

مهم نیست چقدر بودجه صرف تبلیغات می کنید. تقریباً با هر بودجه ای می توان تبلیغات خوبی ارائه داد. فقط کافی است کمی بیش از دیگران خلاقیت به خرج دهید، اطلاعات جالبی به مردم بدهید، دلایل خوبی برای ترغیب مشتریان به خرید بیاورید، پیامی جالب و هیجان انگیز بنویسید و نهایتاً از نتیجه ی کار و تلاشتان لذت ببرید، زیرا موفق شده اید تله ی ابتکاری منحصر به فردی برای جلب مشتری بیابید و کارتان را از دیگر کارهای تبلیغی متمایز کرده اید.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

دسته‌ها: تبلیغات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.