سه کلید موفقیت فردی

محمد نبی پور: موفقیت اتفاقی نیست. کاملاً قابل پیش بینی است. بر اساس قانون علت و معلول، اگر همان کاری را انجام دهید که سایر افراد موفق انجام داده اند، به زودی همان نتایجی را می گیرید که آنها گرفته اند. برعکس آن هم صادق است.

موفقیت سه کلید دارد که در طول قرن ها آموخته شده، فراموش گشته و دوباره کشف شده اند. یادگیری آن ها با تمرین و تکرار ممکن است.

 

قدرت انضباط شخصی

 

کلید نخست، انضباط شخصی است. برای پیش پرداخت هزینه موفقیت آماده باشید.

با مطالعه اصول موفقیتاحتمالاً یک یا چند مورد ضعف شخصی در خود تشخیص داده اید که مانع پیشرفت می شود. تراژدی بزرگ زندگی این است که هیچ کس به نقاط ضعفتان اشاره نمی کند، بلکه اجازه می دهند سال ها با آن دست و پنجه نرم کنید.

گاهی وقتب آهسته کار می کنید و فکر می کنید با دقت و جزئی نگری کار را خوب انجام می دهید، می بینید به خاطر سرعت پایین، ترفیع و پاداشتان نیز به تعویق می افتد. در نتیجه می فهمید با کمی تسریع کار و حفظ کیفیت، پاداش افزایش می یابد. انضباط بسیار مهم است.

 

روش های قطعی موفقیت

 

کلید دوم، استفاده از روش های قطعی موفقیت است. اگر احساس می کنید در تعیین هدف، مدیریت زمان، تفکر خلاق، تصمیم گیری، ارتباطات و سخنرانی ضعف دارید، از کارشناسان این ح.زه ها کمک بگیرید. از استادان یاد بگیرید. به موسسه ها بروید، در کلاس ها ی مختلف شرکت کنید و کتاب بخوانید. می توانید همه عوامل لازم برای موفقیت را بیاموزید.

 

مسیر را بپرسید

 

کلید سوم این است که مسیر دستیابی به موفقیت را « بپرسید » . اگر این سوال را به درستی از افراد مختلف بپرسید، می گویند باید چه چیزی را بیاموزید، آن را کجا بیابید و چطور برای موفقیت از آن استفاده کنید.

از رئیستان شروع کنید. بپرسید آیا ضعفی در شما می بیند که قابل اصلاح باشد. همه جا به دنبال کلاس ها و کتاب های اثر بخش باشید. کتابخانه موفقیت شخصی درست کنید. برنامه های آموزشی صوتی را بخرید یا دانلود کنید و هر روز گوش دهید. زمان در گذر است. مسابقه آغاز شده است.

سرانجام با عزم، اراده و اشتیاق تا کسب پیروزی پایداری کنید. اگر چنین کنید، هیچ چیز سد راهتان نخواهد شد.

 

معمار سرنوشت خود هستید

حرف آخر اینکه اگر روی خود کار کنید، شخصیت خود را بسازید و بهبود بخشید و هر روز به شکلی منظم در راستای رسیدن به اهداف و موفقیت فردی مطلوب تلاش کنید، بر اساس «قانون تجمیع» تلاش هایتان به تدریج و قطعاً جمع می شود، بهبود می یابد و یک زندگی استثنایی را برایتان رقم می زند.

هیچ کس یک شبه موفق نمی شود. موفقیت نتیجه صدها و هزاران تلاش و پیروزی کوچک است که هیچ کس حتی آن ها را ندیده و تقدیر نکرده است. همین امروز تصمیم بگیرید این ایده ها را بارها و بارها تمرین کنید تا به عادت و روش آسان و خودکار زندگی تان تبدیل شوند. وقتی چنین کنید، هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

 

 

 

منبع: www.mohammadnabipour.com

محمدنبی پور: مشاور بازاریابی، فروش و مدیریت

 

دسته‌ها: بهبود فردی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.