عادت هایی که عادت های دیگر را تغییر می دهند

 

زمانی که « پل اونیل » مدیر عامل شرکت آلومینیوم آمریکا شد، با متمرکز شدن شدید بر امنیت محیط کار ، کارمندان خود را شگفت زده کرد. او این کار را انجام داد چون تشخیص داده بود که عادت های سازمانی، قدرت ایجاد تغییرات بزرگ را دارند. او بر یک  « عادت کلیدی » دست گذاشت، عادتی که اگر اصلاح می شد می توانست با شدت و قدرت ، باعث ایجاد تغییرات در حوزه هایی که ظاهراً نامربوط به نظر می رسیدند شود. او می دانست « وقتی عادت هایی که اهمیت بیشتری دارند، تغییر کنند، موجب ترک و بازسازی سایر الگوها می شوند. »

محمد نبی پور مشا ور کسب و کار و کمپین تبلغاتی کم هزینه: ساز مان ها عادت هایی را ایجاد می کنند که به آن کمک کند تا کسب و کارشان توسعه یابد و یا بتوانند اهدافشان را عملی کنند. تاکید اونیل بر امنیت، کارگران شرکت را مجبور کرد تا فرایندهای کاری و روش کار خود را بازسازی کنند و به این ترتیب آن ها را نه تنها ایمن تر بلکه سریعتر و موثرتر کند. تغییرات در روش های امنیت محیط کاری بر سایر حوزه های کسب و کار این شرکت نیز تاثیر گذاشت. « هزینه ها کاهش یافتند، کیفیت بالا رفت و بهره وری به اوج رسید. »

عادت های کلیدی بر زندگی افراد نیز تاثیر می گذارد. برای مثال ، کسی که ورزش می کند، تمایل کمتری به کشیدن سیگار و مواد مخدر دارد، غذاهای سالم تری می خورد و بهره وری اش بیشتر است. عادت های کلیدی باعث ایجاد « موفقیت های کوچک »می شوند: دستاوردهایی که به افراد کمک می کند متوجه شوند کسب موفقیت های بزرگ تر نیز ممکن است.

یکی از قوانین بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای یعنی « استارباکس »در مورد کارکنانش ، نهادینه کردن  قدرت اراده در آن ها است. مفهومی که تحقیقات ، آن را عادتی مقدم برای تعیین موفقیت فردی می داند. همانطور که دانشجویان با بکارگیری انضباط شخصی در زمینه آکادمیک و درسی، در سایر حوزه های زندگی شان نیز به نتایج مثبتی می رسند، کارکنان استارباکس نیز بعد از اینکه به اراده ی راسخ برای سرزنده بودن دست پیدا کردند ( بدون توجه به اینکه در ساعات کاری چه اتفاقاتی رخ می دهد ) ، زندگی شخصی و شغلی خود را بهبود دادند.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

 

دسته‌ها: بهبود فردیکسب و کارمدیریت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.