غذا بخورید و جایزه بگیرید

 

در سال ۲۰۰۰، رستوران های زنجیره ای مک دونالد _ قهرمان ارائه ی کالاهای تبلیغی در دنیا _ دست به فعالیت تبلیغاتی بی سابقه ای زدند. این فعالیت تبلیغاتی که در تعطیلات سال نو ارائه شد با الهام از فیلم ۱۰۲ سگ خالدار از مجموعه فیلم های دیزنی بود. مک دونالد ۱۰۲ نوع اسباب بازی مختلف را به صورت بسته های خوراکی بسته بندی کرده بود.

این دیگر اوج تبلیغ و نهایت کاری بود که می شد از طریق کالاهای مجانی ارائه داد. البته بودجه ی تبلیغی هنگفتی در پشت این شیوه ی تبلیغ بود، ولی به هر حال اسباب بازی ها خوب توانسته بودند جمعیت مورد نظر _ یعنی کودکان _ را هدف قرار دهند. و مسلم است که وقتی بچه ای به رستوران می رود پدر و مادرش هم همراهش هستند.

کالاهای تبلیغی برای مک دونالد ( و دیگر رستوران های زنجیره ای ) خوب کار کرده اند. اگر قبول ندارید پس فکر می کنید دلیلش چیست که هرساله مک دونالد( و دیگران ) میلیون ها دلار صرف کالاهای تبلیغاتی می کنند. البته من خودم فکر می کنم رستوران هایی که غذای سرپایی ( FAST FOOD ) می فروشند مجبورند کالاهای تبلیغی مجانی به مشتری ها بدهند، چون در غیر این صورت رقبایشان آن ها را از میدان بیرون می کنند. به عبارت دیگر، می خواهم بگویم، آن قدر این کار تکرار شده، که دیگر دریافت کالای مجانی جزئی از انتظارات مشتریان شده، رستوران ها به نوعی گرفتار این کار شده اند.

 

من محمد نبی پور مشاور کسب و کار و کمپین تبلیغاتی کم هزینه در کرمان: فکر می کنم وقتی بچه ها هوس می کنند جدیدترین کادو مجانی تبلیغی را داشته باشند، دیگر نام رستورانی خاص برایشان اهمیت ندارد. اگر رستوران های زنجیره ای وندی، چیزی وسوسه انگیز در غذاهای کودکان بگذارد، در این صورت کودکان والدین خود را مجبور می کنند که همیشه به رستوران های وندی بروند نه جای دیگر. حالا اگر مک دونالد اسباب بازی مورد علاقه ی کودکان را در غذاها بگذارد، خب، در این صورت یاید با وندی خداحافظی کنیم . برای بچه ها تنها چیزی که اصلاً اهمیت ندارد کیفیت غذاست. بچه ها تنها یک چیز را می فهمند: چه کسی بهترین جایزه را می دهد!! خود من فکر نمی کنم خواهرزاده ی ۸ ساله ام -آرتین – چنین جمله ای را هرگز به زبان آورد: « حتی با وجود اسباب بازی هایی که برگر کینگ به من می دهد، به هر حال ما نمی توانیم به این رستوران برویم، چون چیکن برگرهای مک ناگت خیلی بهتر از چیکن برگرهای تندرز است. ولی من ترجیح می دهم بروم مک دونالد. »

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

دسته‌ها: تبلیغات

1 دیدگاه

کوتن · نوامبر 15, 2019 در 6:04 ب.ظ

سلام
تبریک می گم
تو این زمینه بهترین هستین

سایتتون هم زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.