امروزه((تقاضا کردن)) اصلی ترین موضوع در مناسبات بشر است. بسیاری از مردم می ترسند تقاضایی نمایند که مبادا دیگران آن را رد کنند. آنها می ترسند تقاضایی نمایند که ((نه)) بشنوند. شما می توانید این طور به این قضیه بیندیشید: قبل از اینکه تقاضایی بکنید، چیزی ندارید. اگر تقاضا کنید و ((نه)) بشنوید، دقیقاً در همان نقطه ایی هستید که قبلاً هم بوده اید، اما در بسیاری از موارد نیز شخص پاسخ مثبت به شما می دهد و کل آینده تان به شکلی دیگر رقم می خورد.

گاهی اوقات،افراد از آن جایی که حس می کنند شایسته ی موهبتی که تقاضای آن را دارند نیستند، از تقاضا کردن می ترسند! آنها احساس می کنند آن قدر خوب نیستند که قرار باشد بیشتر از حقوق فعلی شان دریافت کنند، اما جالب اینجاست که وقتی شما شروع به تقاضای چیزی می کنید که می خواهید، عملاً احساس شایستگی و ارزشمندی در شما موج می زند و کم کم چنین می اندیشید که استحقاق دریافت آن پول را دارید.

اگر از شغل کنونی تان راضی نیستید، تقاضا کنید شما را به قسمتی دیگر از شرکت منتقل کنند. اگر از نوع رفتاری که با شما دارند خرسند نیستند،بخواهید به گونه ای دیگر با شما رفتار شود. اگر از هر بخشی از زندگی کار یتان رضایت کامل ندارید، خواهان ایجاد تغییر در آن شوید.

البته هرگز فراموش نکنید که می بایست تقاضایتان را در کمال ادب مطرح نمایید. تقاضای خود را مودبانه،گرم،صمیمی،دوستانهو با لبخندی برلب طرح کنید و با اعتماد به نفس منتظر دریافت پاسخ مثبت باشید. در صورت نیاز، پافشاری کنید تا به هدف خود برسید، اما حواستان باشد که هرگز از تقاضای خود غافل نشوید!دآینده از آنِ کسانی ست که پیاپی تقاضا می کنند و در جهت پیشرفت گام بر می دارند. هرچه بیشتر متقاضی چیزهایی باشید که می خواهید، احتمال بیشتری وجود دارد که به آنها دست یابید. تنها کافی ست یک بار امتحان کنید و ببینید چه قدر هیجان آور است!!!!

 

منبعmohammadnabipour.com

محمدنبی پور


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.