برخی افراد تصویر شفافی از رهبری دارند؛ از سازمانی که میخواهند تاسیس کنند و یا کاری که می خواهند انجام دهند. آنها تصویری را می بینند و می کوشند به آن دست یابند. آنها نوعی خدمات رسانی یا تولید محصولی را شروع می کنند و در صورت موفقیت، از دیگران کمک می گیرند. آنها پس از استخدام اولین فرد، رهبری را شروع می کنند.

اما بیشتر افراد به شکل متفاوتی به رهبری می رسند. آنها خود را در شرایطی می یابندکه فردی از آنها می خواهد رهبری گروه یا کاری را بر عهده بگیرند و آنها نیز این مسئولیت را می پذیرند. یا در انجام یک پروژه همکاری می کنند؛ زیرا هیچ فر دیگری این کار را انجام نمی دهد و یا به این دلیل که فرد مسئول، عملکرد ضعیفی دارد و اعضا از شکست می ترسند. به همین دلیل مسئولیت را به عهده می گیرند و با امید به موفقیت ، کارها را سازماندهی می کنند.

اینکه چگونه نقش تان را به عنوان رهبر ایفا می کنید مهم تر از شیوه ی رسیدن تان به جایگاه رهبری است. سوال مهمی که باید از خودتان بپرسید این است: (( چرا می خواهم رهبری کنم؟)) من این سوال را از همه افرادی که خواهان رسیدن به جایگاه رهبری بوده اند پرسیده ام .اگر می خواهید به دیگران، به تیم و سازمان تان کمک کنید در مسیر درستی قدم گذاشته اید. اگر خواسته رسیدن به هدفی ارزشمند است-هدفی که به همه ی افراد کمک خواهد کرد و جهان بهتری خواهد ساخت-مسیر درستی را برگزیده اید. اگر می خواهید نه تنها ارزش خودتان بلکه ارزش دیگران را نیز بالا ببرید دلیل قانع کننده ای دارید.این وظیفه ی شماست که بهترین رهبری شوید که می توانید.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.