به مشتریان در لحظه فروش،بیشتر بفروشید!

بهترین زمان برای فروش بیشتر به مشتری، هنگامی است که او در حال خرید است و نه مدتی پس از خرید. این موضوع شاید غیرمنطقی به نظر برسد،ولی وقتی مشتری از نظر احساسی راضی شد که خرید کند و به این نتیجه رسید که می تواند به شما اعتماد کند، به راحتی می توانید به او بیشتر بفروشید.

در این روش قبل از اتمام فرایند فروش، مبلغ فاکتور را افزایش می دهید.

چگونه؟ با توصیه محصولات دیگر، خدمات جانبی و مدل های دیگر. وقتی مدل های بهتری را معرفی می کنید و یا برای محصولی خاص، لوازم جانبی را ارائه می کنید، نه تنها فروش خود را افزایش می دهید، بلکه مشتریان را راضی تر و خشنود تر می سازید، چون وسایل خریداری شده، از امکانات و مزایای بیشتر و کامل تری برخوردار هستند.

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که وسیله ای را خریداری کنید و سپس به این نتیجه برسید که ایکاش مدل بالاتری می خریدید و یا لوازم جانبی آن را نیز می خریدید؟ آیا آرزو نمی کردید که فروشنده حافظه های با ظرفیت بیشتر، باتری با عمر بالاتر یا پارچه ای با دوام بیشتر را نیز به شما نعرفی می کرد؟

به تازگی برای خرید یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای به فروشگاهی مراجعه کردم و هنگام خروج علاوه بر دوربین، یک میکروفون حرفه ای بی سیم و همچنین یک سه پایه خریده بودم، در صورتی که قبل از ورود به فروشگاه چنین قصدی نداشتم. این استراتژی در هرکاری قابل استفاده است.

یکی از مشتریانم که فروشگاه دستگاه های ورزشی دارد، دوره آموزشی در رابطه با تناسب اندام تهیه کرده تا آن را همراه دستگاه های تردمیل به فروش برساند.

با صرف وقت و کمی خلاقیت می توان برای هر کسب و کاری ، مواردی برای فروش بیشتر یافت. به تازگی به یک فروشنده دستگاه ظرفشویی توصیه کردم که همراه دستگاه، چندجعبه پودر شوینده نیز به مشتری توصیه کنند. آن ها چنین محصولی نداشتند، اما با خرید عمده از یکی از تولید کنندگان پودر ظرفشویی و فروش آن در کنار دستگاه توانستند مبلغ فاکتورها را افزایش دهند.

کوین هوگان، نویسنده و محقق معروف، تحقیقاتی بر مشتریان انجام داد و به این نتیجه رسید که اگر از یک محصول سه نوع مختلف داشته باشیدو با سه کیفیت و سه قیمت ارائه کنید،حدود ۵۰ درصد مشتریان نوع میانی و ۲۵ درصد آن ها نوع ارزانتر و ۲۵ درصد آن ها نوع گرانتر را خواهند خرید.

بنابراین، وقتی مشتری مایل به خرید کالایی خاص است، کافی است به او دو پیشنهاد بهتر و کامل تر بدهید. طبق آمار بالا، از هر چهار مشتری سه نفر آن ها گزینه های بهتر را انتخاب خواهند کرد و شما سود بیشتری خواهید کرد و مشتری نیز خشنود تر خواهد بود.

محمد نبی پور مشاور کسب و کار درکرمان:از معرفی محصولات و خدمات بیشتر و بهتر به مشتریان نهراسید. مشتریان به دنبال بهترین ها هستند و در بسیاری از موارد از وجود گزینه های بهتر اطلاع ندارند. با اطلاع رسانی به آن ها می توانید فروش خود را افزایش دهید.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش ،مدیریت،موفقیت و برندینگ

دسته‌ها: فروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.