اگر می خواهید سودمندی و سودآوری تان را افزایش دهید، برنامه ریزی روازنه یکی از ضروریات است. بنابراین، این فرمول یک سطری را برای کسب موفقیت ودرآمد بیشتر اجرا نمایید: برنامه ریزی صحیح قبلی، مانعِ عملکرد ضعیف فرد می شود.

برنامه ریزی صحیح از نشانه های افراد حرفه ای ست. تمام زنان و مردان موفق، زمان بسیار زیادی را به برنامه ریزی فعالیت هایشان اختصاص می دهند.قانون ده/نود(ده به نود) می گوید:اولین ده درصد زمانی صرف برنامه ریزی فعالیت هایتان می کنید، نود درصد زمان مورد نیاز برای اجرا و انجام آن فعالیت ها را ذخیره یا به عبارتی صرفه جویی می کند.

همیشه افکارتان را روی کاغذ بیاوریدو هنگامی که ریز به ریز تفکرات و نقشه هاتان را یادداشت می کنید، اتفاق فوق العاده ای میان سر و دستتان رخ می دهد! نوشتن، واقعاً تفکر شما را تیزتر می کند، خلاقیتتان را بر می انگیزد و قدرت تمرکزتان را صدها بار افزایش می دهد.

فرایند برنامه ریزی را با تهیه لیستی از هرکاری که می بایست برای آینده ی بلند مدتتان انجام دهید و می توانید به آن بیندیشید، آغاز نمایید. این لیست کلیدی، به لیست کنترل مرکزی زندگی تان تبدیل خواهد شد. هرگته ایده ی جدیدی به ذهنتان خطور کرد که می بایست آن را انجام دهید، آن را در پایین این لیست یادداشت کنید.

در ابتدای هر ماه، فهرستی از کارهایی که فکر می کنید در چند هفته ی آینده می بایست به انجام برسانید، تهیه نمایید. سپس لیست ماهانه تان را بشکنیدو به چندین لیست هفتگی تبدیل نمایید و دقیقاً زمان آغاز و پایان وظایفی را که در طول ماه تصمیم به انجام آن گرفته اید، مشخص کنید. در آخر مهم ترین قسمات فرآیند را که همان تهیه ی لیست روزانه است، عملی نمایید. ترجیحاً شب قبل برای فردا تصمیم گیری و برنامه ریزی کنید تا ضمیر نیمه خودآگاهتان به هنگام خواب، زمان کافی برای فکر کردن و کار کردن روی آن را داشته باشد.

همیشه طبق لیست عمل کنید. اگر در روزکار جدیدی پیش می آید، قبل از دست به انجام زدن، آن را در لیت خود یادداشت کنید. کنار هرکاری که انجام می دهید و به پایان می رسانید، علامت بزنید. این امر، احساس تکامل و پیشرفت شخصی را در شما بیدار می می کند. حذفِ یک به یک موارد یادداشت شده، به شما انگیزه و انرژی می دهد.چنین لیستی همچون نموداری برای ترسیم امور روازنه ی شما عمل می کند. این فهرست، سیر صعودی پیشرفت شما را به تصویر می کشد و مشخص می کند هنوز چه کارهایی را می بایست انجام دهید.

طبق گفته ی متخصصین مدیریت زمان که آلن لاکین نیز یکی از آنهاست، کار کردن از روی یک لیست مشخص، راندمان شما را تا بیست و پنج درصد افزایش خواهد داد. بسیاری از افراد فوق العاده موفق و تاثیر گذار، افکارشان را روی کاغذ می آورند و طبق نوشته هاشان پیش می روند.

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.