در این قسمت به بیان شیوه ای  خواهیم پرداخت  که آن را در ادامه ی دوران موفقیت آمیز کاری تان، برای برخوردی موثر با مشکلات موجود به کار بگیرید:

  1. تعریف روشنی از مشکل موجود ارائه دهید. دقیقاً چه اتفاقی افتاده است؟ به بررسی حقایق بپردازید، نه حقایق ظاهری و بدیهی ، بلکه حقایق حقیقی و واقعی. هنگامی که افراد از حقیقت مشکل موجود بی اطلاعند،رزمان و انرژی بسیاری در تلاش برای حل مشکل به هدر می رود.
  2. تمام علل احتمالی ایجاد این مشکل را شناسایی کنید. این مسئله چرا و چگونه اتفاق افتاد؟ گاهی اوقات، همین بخش به تنهایی به راه حل صحیح و نهایی منجر خواهد شد.
  3. تمام راهکارهای احتمالی را شناسایی کنید. هرچه به راه حل های بیشتری دست یابید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید موثرترینِ آنها را به کار بگیرید. از خود بپرسید:(( چه راهکارهای دیگری وجود دارد؟))
  4. تصمیم بگیرید و یکی از راهکارها رو عملی کنید. در بسیاری از موارد، معمولاً هر تصمیمی بهتر از تصمیم نگرفتن است. تصمیمی ضعیف که فرد جسورانه و قاطعانه آن را عملی می کند، هزاران بار بهتر از تصمیم با شکوهی ست دست نخورده بر طاقچه ی اتاقی باقی بماند.
  5. برای هرچه زودتر عملی شدنِ تصمیمات اخذ شده، تقسیم وظایف کنید. مشخص کنید چه کسی، چه وقت و چه گونه می خواهد چه کاری را انجام دهد؟
  6. گزارشی تهیه کنید و استاندارد مشخصی برای سنجش موفقیت تصمیم اخذ شده،در نظر بگیرید. راهکاری که هیچ زمان مشخصی برای به نتیجه رسیدن آن در نظر گرفته نشده باشد، اصلاً یک راهکار نیست.
  7. بی درنگ وارد عمل شوید. راهکارتان را عملی نمایید و مشکل را حل کنید.

در دیدگاه و رویکرد خود نسبت به زندگی وکار، راهکار گرا باشید.

شخصیتی از خود بسازید و شخصی باشید که هرگاه دیگران با مشکلی مواجه می شوند،آن را نزد شما بیاوررند و شما را به عنوان فردی بشناسند که همیشه یک راه حل دارد. هرچه بیشتر روی راهکارها تمرکز کنید، باهوش تر خواهید شد. هرچه راهکارگراتر باشید، به راه حل های بیشتری و بهتری دست خواهید یافت. شما می توانید با تبدیل شدن به شخصی شدیدً راهکارگرا، کل زندگی شخصی و کاری تان را در مسیر پر سرعت حرکت به سوی دریافت حقوق بیشتر و ترفیع شغلی سریع تر قرار دهید.

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.