هر انسانی که میخواهد رشد و پیشرفت داشته باشد، اما خودش را به خوبی نمی شناسد، از بسیاری جنبه ها به آقای هنری.ام.  شباهت دارد. شما، برای رشد کردن و پیشرفت داشتن در زندگی، باید خودتان را بشناسید. شما باید از توانایی ها، کاستی ها و علایقتان آگاهی داشته باشید و فرصت زندگی تان را به خوبی تشخیص دهید. علاوه بر این که باید بتوانید ارزیابی کنید در چه موقعیتی قرار داشته اید، باید بتوانید ارزیابی کنید که هم اکنون در چه موقعیتی قرار دارید. در غیر این صورت نمی توانید مسیری را برای رسیدن به مقصدی تعیین کنید که قصد دارید به آن جا بروید. البته، هربار که می خواهید نکته ای را بیاموزید، باید به این حقیقت توجه داشته باشید: برای ادامه یافتن رشد و پیشرفتتان، باید آموخته های امروزتان را در نظر بگیرید و دانسته های دیروزتان را تقویت کنید. فقط به این شیوه می توانید به انسانی توانمند تبدیل شوید و به فرایند رشد و پیشرفتتان ادامه دهید.

 

برای این که توانایی های وجودتان را هرچه بیشتر شکوفا کنید، باید بدانید که می خواهید به کجا برسید و اکنون در چه موقعیتی قرار دارید.وقتی این اطلاعات را در اختیار نداشته باشید، به احتمال بسیار زیاد گیج و سردرگم می شوید. وقتی خودتان را می شناسید، مانند این است که هنگام یافتن مسیرتان به سوی هدف یا مقصد دلخواهتان بتوانید جایگاه خودتان را آشکارا روی نقشه مشاهده کنید.

 

من پی برده ام، وقتی موضوع بهره مندبودن از مسیری معین در زندگی مطرح می شود، انسان ها به معنای واقعی فقط در سه گروه قرار می گیرند:

 

  1. انسان هایی که نمی دانند به انجام دادن چه کاری علاقه مند هستند
  2. انسان هایی که می دانند به انجام دادن چه کاری علاقه مند هستند، اما آن را انجام نمی دهند
  3. انسان هایی که می دانند به انجام دادن چه کاری علاقه مند هستند و آن را انجام می دهند

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.