•مقاله ی پنجم

 

عالی بودن را هدف خود قرار دهید

 

تصمیم قاطع بگیرید در کاری که انجام می دهید بهترین باشید. از همین امروز تصمیم بگیرید که در زمینه ی کاریتان به دسته ی ۱۰%برتر بپیوندید. به افراد برتری که اطرافتان هستند نگاه کنید و بدانید که هیچ کس از شما باهوش تر و هیچ کس از شما بهتر نیست. اگر آنها امروز از شما جلوتر هستند. به این دلیل است که آنها کارها را به گونه ای متفاوت از شما انجام می دهند. هرکاری را هم که شخص دیگری انجام داده است. شما هم می توانید انجام بدهید؛ اگر یاد بگیرید چگونه آن کار را انجام بدهید.

روش تبدیل شدن به یکی از بهترین افراد در زمینه ی کاری تان این است که حوزه هایی را که نتایج کلیدی برای تان در پی دارد شناسایی کنید. این ها حوزه های مهارتی است که باید به شکلی قطعی و مثبت عملکردی عالی در آنها داشته باشید تا در زمینه ی کار ی تان موفق باشید.

آنچه مایه ی دلگرمی است اینکه به ندرت شغلی پیدا می شود که بیشتر از ۵ تا ۷ حوزه ی کلیدی برای نتیجه گیری داشته باشد. توانایی تان در کارکرد عالی در هر کدام از این حوزه ها تا حد زیادی تعیین کننده ی اصلی میزان حقوق و سرعت ارتقاء تان است.

هر گاه حوزه های کلیدی نتیجه گیری تان را شناسایی کردید، این سوال کلیدی را از خودتان بپرسید:  کدام تک مهارت است که اگر آن را بدست بیاورم و در آن خبره شوم، بیشترین تاثیر مثبت را بر مسیر شغلم خواهد گذاشت؟ این یکی از مهم ترین سوال هایی است که در باقیمانده ی مسیر شغلی تان باید بپرسید و پاسخ دهید.

اگر نمی دانید کدام تک مهارت است که می تواند بیشترین کمک را برای شما به همراه داشته باشد به سراغ رییس تان بروید و از او بپرسید؛ از همسرتان بپرسید. اما هر طوری که شده پاسخ این سوال را پیدا کنید و روی آن یک مهارت کلیدی تمرکز کنید که اگر در آن مهارت عالی پیدا کنید، می تواند بیشترین کمک را به شما بکند.

سپس کسب این مهارت را به عنوان هدف تعیین کنید. آن را بنویسید، برنامه ریزی کنید و هر روز روی آن کار کنید. همین یک تمرین آنقدر قدرتمند است که به تنهایی می تواند تمام زندگی تان را تغییر دهد.

خوب که بررسی می کنیم می بینیم هیچ کس اهمیت نمی دهد که کار را با چه سرعتی انجام داده اید. تنها چیزی که برایشان مهم است این است که کار را چقدر خوب انجام داده اید. تصمیم قاطع بگیرید در کاری که انجام می دهید کاملاً عالی باشید و شغل تان را به شکلی کاملاً عالی انجام بدهید. این رویکرد را به عنوان معیاری برای خودتان در نظر بگیرید و هیچ وقت تا پایان زندگی کاری تان بر سر آن معامله نکنید.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت

 

دسته‌ها: بهبود فردی

1 دیدگاه

محمد · آوریل 3, 2018 در 4:26 ق.ظ

سلام
ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.

ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه
تلگرامی جامعه وبمستران ایران را
لانچ کردیم.
با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
لینک گروه خدمتتون
https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.