تیم فروش خود را به ابزارمناسب تجهیز کنید

 

حتی اگر فروشندگانتان در کار خود بهترین باشند باز به پشتیبانی شما نیاز دارند. این شما هستید که باید اطلاعات محصول، تبلیغات مناسب، فروش های ویژه و مطالب لازم را تهیه کنید تا فروشندگان از آن استفاده کنند.

بعنوان صاحب کسب و کار، شما بهترین شخص برای تهیه مطالب کاتالوگ و اطلاعات محصولات خود هستید. در حقیقت شما بهترین فروشنده سازمان یا شرکت هستید، زیرا کسب و کار خود را بهتر از هر شخص دیگری می شناسید و بیشترین انگیزه را برای موفقیت دارید.

شما برای کاری که انجام می دهید، کسب و کاری که بوجود آورده اید و برای وضعیت و نیک نامی خود در بازار تعصب دارید. به همین دلیل، فروشنده ای بهتر از شما در کسب و کارتان وجود ندارد.

حال چگونه می توانید این اشتیاق و دانش را به متخصصان فروش خود انتقال دهید؟ با تهیه مکالمات و روش های فروش خود و آموزش تیم فروش. پس دست به کار شده و به کادر فروش خود، آموزش های لازم را بدهید.

آسان ترین راه آن است که مکالمات تلفنی خود را با مشتریان ضبط کنید،سپس بهترین های آن ها را انتخاب کرده و به فروشندگان بدهید تا آن را بارها گوش کنند. در صورت لزوم برای این کار از مشتریان اجازه بگیرید.

بهترین جملات برای شروع مکالمه، پاسخ اعتراضات مشتری، پاسخ های مناسب به سوالات، جملات نهایی کردن فروش و سایر موارد مربوط به مکالمه را بصورت صوتی ذخیره کنید. سپس از آن برای آموزش کارکنان فروش استفاده کنید. در فروش تلفنی این عوامل برای نهایی کردن فروش بسیار مهم هستند.

سپس شما به مکالمات آنان هنگام فروش گوش فرا دهید و توصیه های لازم را به آنان ارائه کنید. اگر با شور و شوق حرف نمی زنند یا اگر زیاد توضیح می دهند این موضوع را با آنان در میان بگذارید.

محمد نبی پور مربی و مشاور بازاریابی و فروش در کرمان: البته دلیل آموزش کارمندان فروش برای تقلید ار توانایی های فروش شما این است که می خواهید آن ها نسبت به شرکت احساس مالکیت داشته باشند و همانطور عمل کنند که اگر شما در موقعیت فروش بودید، انجام می دادید. شما دوست دارید که تمام اطلاعلاعات لازم را درباره محصول یا خدمات در اختیار مشتری قرار دهید، به مشتریان برای حل مسئله کمک کنید و هدفتان صرفاً فروش نیست. این چیزی است که شما به عنوان یک مدیر انجام می دهید و همین روحیه می تواند در کارکنان فروش نیز بوجود آید

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش ،مدیریت،موفقیت و برندینگ

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها: فروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.