نه یکی از قدرتمند ترین کلمات در همه ی زبانهای این کره ی خاکی است. نه کاتالیزوری برای صدها واکنش احساسی است .نه ، نه تنها می تواند سبب فروش کردن یا نکردن بشود ، بلکه می تواند روی روز ، ماه یا سال و روی زندگی شما به طور کلی تاثیر بگذارد.

در ادامه مطلب به احساساتی اشاره کرده ایم که با توجه به معنای نه تجربه می شوند.

خیال راحت: نه، شما سرطان ندارید.

نشاط: نه، اینبار در امتحان گواهینامه قبول شدید.

اندوه: نه، در این تعطیلات با هم نخواهیم بود.

شادی: نه، مجبور نیستیم برای اینکه آن شغل را بگیرم از خانواده جدا شویم.

 

بعضی ها با توجه به موقعیت وقتی این کلمه را می شنوند دچار ترس فراوان می شوند . در واقع پیش بینی شنیدن جواب نه در بسیاری از اشخاص ایجاد اضطراب می کند، تا حدی که به سلامت ذهن و جسم آنها آسیب می رساند.

ترس واکنشی قدرتمند برای کسانی است که به تازگی وارد حرفه فروش شده اند. نداشتن شیوه ی برخورد با نه در موقعیت فروش سبب می شود بعضی از فروشندگان هرگز به یک فروشنده خوب تبدیل نشوند. فقط به این دلیل بسیار مهم است که باید پیش بینی شنیدن آن را هرچه زودتر و بهتر آموخت تا برای اقدام بعدی بعد از  شنیدن صدای نه آماده شد.

از طریق آموزش، تدارک و آماده شدن می توانید بیاموزید از جوابهای نه برای ادامه ی فرآیند فروش استفاده کنید. این فروش می تواند اشکال مختلف داشته باشد :

  • زمان ملاقات با مشتریان بالقوه
  • خود، شرکت خود یا برندتان
  • کالا یا خدماتتان
  • تشویق مشتریان برای معرفی شما به دوستان و آشنایشان

مشتریان بالقوه در اغلب مواقع به یکی از سه طریق زیر به در خواست های شما واکنش نشان می دهند: بله، نه یا شاید.در کار فروش جواب شاید می تواند به حساب جواب نه گذاشته شود تا شما شرایطی فراهم آورید که به جواب مثبت تبدیل گردد. جواب بله در واقع هنوز فروش نیست مگر اینکه خریداران اقدامات زیر را انجام دهند:

  1. به شما چک بدهند؛
  2. از کارت اعتباریشان برای شما استفاده کنند؛
  3. با شما قرارداد امضا کنند.

به عبارت دیگر خریدار باید اقدامی صورت دهد تا فروش تکمیل شود.

توجه:اگر کالای شما برای فروش به چند جلسه ملاقات نیاز دارد،ممکن است لازم باشد خریدار اقدام بعدی در فرایند فروش را تایید کند -احتمالا ملاقات بعدی.

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.