• مقاله چهارم

 

سعی کنید در فعالیت های تان نتیجه گرا باشید

تونایی شما برای دستیابی به نتیجه، مهم ترین مساله ای است که می تواند به تنهایی تعیین کننده ی میزان حقوق و سرعت ارتقاء شما باشد.

مهم ترین شاخص برای موفقیت است. تحقیقات زیادی نشان داده که دو سال پس از اتمام دانشگاه یا مدرسه، تاثیر تحصیلاتتان بر روی مسیر شغلی تان دیگر خیلی کم یا حد صفر خواهد بود. از این نقطه به بعد تنها مساله ای که اهمیت دارد، توانایی شما در به انجام رساندن کار و کسب نتیجه ای برای شرکت تان است.

بسیاری از افراد با تحصیلات و توانایی های اندکی شروع می کنند؛ اما در اثر تمرکز مداوم بر روی نتایج، از افرادی که تحصیلات عالی و مزیت های زیادی دارند بسیار موفق تر می شوند. شما هم هر سابقه ی تحصیلی یا کاری که دارید، باید همین استراتژی را داشته باشید.

برای اینکه نتیجه گرا بشوید، تمام روز این سه سوال را از خودتان بپرسید:

<< ارزشمندترین فعالیت های من کدامند؟ >> چه کارهایی انجام می دهید که بیشترین ارزش را برای کارتان و برای شرکت تان به همراه دارد؟ انرژی تان را باید در این مورد متمرکز کنید.

<<چه کاری را من و فقط من می توانم انجام بدهم که اگر خوب انجام شود، می تواند یک تغییر واقعی ایجاد کند؟ >> این یکی از مهم ترین سوال ها در نتیجه گرایی است. چه کاری را شما و فقط شما می توانید انجام بدهید که اگر خوب انجام شود، یک تغییر واقعی ایجاد خواهد کرد؟ هرچه که هست، بی درنگ مشغول به انجام آن شوید.

<< در حال حاضر ارزشمندترین استفاده از وقت من چیست؟ >> در هر دقیقه و هر ساعت از هر روز، باید مشغول آن فعالیتی باشید که به عنوان ارزشمندترین استفاده از وقت تان در آن زمان تلقی می شود. این کار بیش از هر کار دیگری در تبدیل شما به شخصی با ارزش تر و فراهم کردن امکلن رسیدن تان به نتایج بهتر تاثیر دارد.

راهی بهتر از اینکه بیشتر حقوق بگیرید و سریع تر ارتقاء پیدا کنید وجود ندارد که تمام روز بر روی فعالیت هایی کار کنید که بیشترین اهمیت را برای رییس تان دارد. بهترین روزهای زندگی کاری تان روزهایی هستند که مشغول انجام کارهایی هستید که رییس تان آن ها را بسیار مهم تلقی می کند.

آنچه مایه دلگرمی است این است که هر چه بیشتر مشغول انجام دادن فعالیت های مهم باشید، فعالیت های مهم بیشتری به شما داده می شود تا به انجام برسانید.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.