مربی خودتان شوید

هر فردی نیاز به مشاوران، مربیان و حمایتگرانی دارد؛ کسانی که به شما ایمان دارند و شما را در دستیابی به اهداف شخصی تان تشویق می کنند. اما آن کسی که نقش مهم تری نسبت به هر کس دیگری در حفظ نگرش و انگیزه تان در سرعت بالا ایفا می کند، خود شما هستید.

شما می توانید بهترین مربی خودتان باشید. اهمیتی ندارد که قرار ملاقات ها، مذاکرات یا جلسات جلب مشتری چطور پیش می رود، شما نیاز دارید به خاطر خودتان آن جا حضور داشته باشید؛ به خودتان برای کسب موفقیت هایتان تبریک بگویید، از خودتان برای طی این مسیر تعریف و تمجید کنید، یا خودتان را تشویق به گذر از شکست های اتفاقی کنید. با قرار دادن خودتان در کنارتان، شما رهسپار دیار موفقیت می شوید.

 

برای انجام چنین کاری، مروری منظم یا دوره های تفکر بازتابی در زمان های زیر را در نظر بگیرید:

 

• در پایان هر روز

سی دقیقه را به مرور نتایجتان، تعداد تماس هایتان، تلفن های خوب و آنچه آن ها را خوب ساخته اید اختصاص دهید. ببینید چه کاری را ضعیف انجام داده اید و چرا.

 

• در پایان هفته

یک ساعت را به بررسی همان ارزیابی روزانه اختصاص دهید، اما کارهای کل هفته را بررسی کنید. بر نسبت های فروشتان تمرکز کنید تا تعیین کنید آیا آن ها طبق هنجارهایتان هستند یا نه. هفته ی بعد قرار است با چه کسی تماس بگیرید؟ بهترین سر فصل های جلب مشتری برای هفته ی بعد چه مواردی هستند؟

 

• در انتهای هر ماه

چند ساعت را در هر ماه برای بررسی عملکردتان در نظر بگیرید. یک ماه بازه ی زمانی نسبتاً خوبی است. از گذشته تان درس بگیرید و تجربیات آن را در برنامه های آینده تان سرمایه گذاری کنید. مثل اکثر فروشندگان عمل نکنیدکه همان اشتبا هاتشان را بارها و بارها به امید به دست آوردن نتیجه ای متفاوت تکرار می کنند و هرگز به آن نتیجه نیز نمی رسند.

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش و مدیریت


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.