هدایت مشتریان از توجه به عمل

پیش از اینکه فردی را برای خرید از خودتان قانع کنید،باید توجه آن فرد را جلب کنید. با به کار گیری یکی از پنج حس مصرف کننده ی مورد نظر می توانید توجه او را به محصول یا خدمات خود جلب کنید. این پنج حس عبارت اند از بینایی،بویایی،چشایی،لامسه و شنوایی. وقتی در مسیر هدف خود محرکی قرار میدهید،یکی از حواس مصرف کننده را مورد استفاده قرار می دهید،حواسی که نیاز به پاسخی فوری به اطلاعاتی دارد که به او ارائه شده است.

پس از جلب توجه مصرف کننده، باید با اختیار گذاشتن اطلاعات و پیشنهادهای خود به او نشان دهید که محصول شما چگونه به صرفه جویی مالی می انجامد و کمک میکند مصرف کننده زمان بیشتر و زندگی روزمره ی بهتری داشته باشد. میتوانید به مصرف کننده با استفاده از بروشور،آگهی چاپی،سمینار یا دیگر رویدادهای تبلیغاتی آموزش دهید.تمام مواردی که از طریق آنها می توانید به مشتری اطلاعاتی در زمینه چگونگی برآورده کردن نیازهای او ارائه دهید به عنوان فرصتی برای آموزش در نظر گرفته می شوند.

برای دستیابی بهتر به مصرف کننده و آموزش موثر او باید او را درک کنید.به نظر من محمدنبی پور مربی و مشاور کسب و کارو توسعه فردی:اگر بازاریابی به عنوان ابزاری برای آموزش مصرف کننده بنگرید،می توانید در نهایت به اعتراضات او پاسخ دهید و احتمال خرید او را بالا ببرید.

جلب کردن توجه مصرف کننده توسط محرک های الزامی

مصرف کنندگان می توانند توسط محرک های بازاریابی-مثل محصول،قیمت،مکان و ارتقا- انگیزه پیدا کنند.گاهی اوقات،محرک های شما باید کمی عمیق تر باشند تا پاسخ مصرف کننده را به همراه داشته باشند، مثل محرک های روان شناختی، شخصی، اجتماعی و فرهنگی.

ارائه ی محرک های قدیمی به مصرف کننده جلب توجه او را تضمین نمی کند-مصرف کننده نمی تواند به تمام محرک های اطرافش توجه کند! به همین دلیل، ظاهرآرایی در اگاهی مصرف کننده نقش اساسی دارد.شما باید از محرک هایی استفاده کنید که مصرف کننده در بازار هدف به آن ها توجه می کند و پاسخ می دهد. محرکی خوب عمل می کند که بر اساس نیاز و خواسته ی مصرف کننده شما باشد.

برای تعیین این که از چه محرکی استفاده کنید تا به پاسخ مورد نظر خود برسید باید در بررسی مصرف کننده ی خود دقیق تر شوید و رفتار فردی او را بشناسید. نیازهای مصرف کننده ی مخاطب شما در یک فرهنگ ممکن است با نیازهای مصرف کننده ای از فرعنگی دیگر یکسان نباشد.این مسئله در مورد ساختارهای خانوار مختلف نیز صادق است.

تحقیق درباره ی بازاریابی می تواند به شما نشان دهد چه چیزی به مصرف کننده ی شما انگیزه می دهد و می تواند به شما در تصمیم گیری برای انتخاب محرک کمک کند.برای تعیین این که چه چیزی پاسخ مصرف کننده ی مورد نظر شما را بر می انگیزد باید موارد زیر را انجام دهید:

  • برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود از مصرف کننده سوال کنید.
  • رقیبان خود و کارهایی را انجام میدهند بررسی کنید.
  • الگوهای مصرف مصرف کنندگان موردنظر خود را بررسی کنید.

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش ، مدیریت

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.