پر ارزش ترین دارایی مالی شما چیست؟ هرگاه این سوال را از مردم می پرسم، آنها به فکر فرو می روند و خانه، ماشین، شغل و سرمایه های شخصی شان برایشان تداعی می شود.

حقیقت این است که توانایی شما در بدست آوردن پول-که در تمام طول زندگی سبب رشد و پیشرفت شما شده است- ارزشمندترین دارایی شماست.

به هزار و یک دلیل ممکن است شما در شرایطی غیر قابل کنترل، شغل،خانه،ماشین و همه اندوخته هایتان را از دست بدهید، اما مادامی که بتوانید به بازار کار برگردید و توان خود برای کسب درآمد و ارائه ی خدماتی که در ازای آن به شما حقوق پرداخت می شود، به کار بگیرید، هر ساله ده ها هزار دلار به زندگی تان تزریق خواهید نمود.

بسیاری از افراد، توانایی کسب درآمد را امری بدیهی می دانند.آنها به آن اجازه می دهند تا ظاهر شود و کاملاً اتفاقی و تصادفی رشد کند. این گونه افراذ، پس از اتمام تحصیلات خود بیشتر اوقات از ارزش کمی در محیط کار برخوردار است،در نخستین شغلی که به آنها پیشنهاد می شود، مشغول به کار می شوند. هر آنچه را به آنها گفته می شود انجام میدهند و مهارتهایی ضروری را که می بایست برای افراد از خطر اخراج بیاموزند،فرا می گیرند. بعدها نیز دیگران شغل های دیگری را به آنها پیشنهاد می کنند و ایشان نیز می پذیرند.

دوران موفقیت کاریِ بیشتر افراد، به صورت اتفاقی رقم می خورد. آنها از شغلی به شغل دیگر و از موقعیتی به موقعیت دیگر می پرند و نسبت به آنچه دیگران می گویند و می خواهند، عکس العمل نشان می دهند. از آن جایی که این افراد برای توانایی های خود هیچ ارزشی قایل نیستند و در پی به کار گرفتن استعدادهاشان بر نمی آیند، دوران کاری و موفقیت های احتمالی شان به شدت به وسیله ی تصمیمات دیگران شکل می گیرد.

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.