مثلث طلایی فروش

 

 

محمد نبی پور مربی و مشاور بازاریابی،فروش،برندینگ،کسب و کار در کرمان: اساس این فرمول بر تجربه متصدیان ممتاز فروش جهان استوار است. در طول سالیان دراز با هزاران مشتری مصاحبه شده و به شکل خاصی از آنها پرسش به عمل آمده است که تفکر آنها درباره بهترین متصدیان فروشی  که با انها تماس گرفته اند چیست. آنها بطور مرتب و همیشگی در تمام صنایع سرتاسر جهان، در توضیح خود راجع به متصدیان ممتاز فروش، سه عنوان را ذکر نموده اند: بعنوان دوست، مشاور، و معلم.

 ۱) دوست.

مشتریان، متصدی فروش را بعنوان دوستی تلقی کرده اند که واقعاً حتی بیشتر از فروش به آنها به عنوان مشتری، دلواپس سلامتی آنان بوده اند. هنگامی که مشتریانتان شما را بعنوان یک دوست شخصی خودشان تلقی می کنند که صرفاً بر حسب اتفاق روزگار در کار تجاری فروش محصول یا خدمتی است که آنها می خواهند خریداری کنند، آنها نیز تا هنگامی که شما آن محصول یا خدمت را عرضه می کنید نسبت به شما وفادار خواهند بود. در اینصورت تقریباً غیر ممکن است که رقیب شما با قیمت یا پیشنهاد بهتر به آن مشتری دست پیدا کند. چنانچه شکسپیر می نویسد هنگامی که دوستانتان را امتحان کردید آنها را با «تسمه هایی از جنس فولاد » به خود ببندید و گرفتار و اسیر خود نمائید. وقتی که با مشتری، طرح دوستی حقیقی بستید یک تعهد غیر قابل قطع از روی وفاداری با او ایجاد می کنید که سبب می گردد مشتری سالهای طولانی برای خریداری کردن از محصولات و خدمات شما نزد بیاید.

 

  ۲) مشاور.

مشتریان در این فکر بوده اند که بهترین متصدی فروش،یک متخصص قابل اعتماد است که هم در زمینه محصول یا خدمتی که خود او میفروشد و هم در سایر زمینه ها، توصیه های خوبی دارد که به آنها کمک می کند در زندگی و کارشان اصلاح بوجود آورند. هنگامی که مشتریان، شما را برای خودشان بمنزله یک مشاور تلقی نمودند، در نهایت به نقطه ای میرسند که از هیچ جای دیگری بجز شما خریداری نخواهند کرد.

از کجا می توانید بگوئید که آیا مشتریان، شما را بعنوان یک مشاور قلمداد می کنند یا خیر؟ ساده است. هنگامی که رقیبتان بهمراه محصول یا خدمتی مشابه با محصول یا خدمت قابل فروش شما به مشتریتان می رسد مشتری شخصاً با شما تماس خواهد گرفت تا شما درباره محصول فرد رقیب به او توصیه های لازم را بنمائید. آنها می دانند که شما همیشه حقیقت را خواهید گفت و آنها را راهنمایی خواهید کرد تا بتوانند تصمیم صحیح را اتخاذ کنند. هنگامی که مشتری با شما تماس می گیرد و درباره رقبایتان از شما درخواست توصیه می نماید بدانید که در چنین موقعیتی، چه بر اساس نتایج فروش و چه بر اساس درآمد؛ شما در حال صعود به طرف ۱۰ درصد متصدیان حرفه ای و ممتاز فروش هستید.

 

 ۳) معلم.

مشتریان،به متصدیان ممتاز فروش به چشم معلمی می نگرند که به آنها یاد میدهد چگونه به بهترین شکل ممکن از محصول یا خدمتی که آنها میفروشند استفاده ببرند. بهترین متصدیان فروش حتی بیشتر از اینها نیز به زحمت خود می افزایند و مشتریان را در مورد زمینه های مربوطه و موضوعات جانبی وابسته به انتخاب بهترینها آموزش میدهند. در فروش مدرن، این کشف بزرگ و حائز اهمیتی می باشد که در مدت زمان باقیمانده از حرفه شما بر روی نتایج تان اثر خواهد گذاشت.

 

 

 

 

منبع:mohammadnabipour.com

محمدنبی پور:مشاور بازاریابی،فروش ،مدیریت،موفقیت و برندینگ

دسته‌ها: فروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.